beloon werknemers met incentive reis

Beloon werknemers met een incentive reis; 3 redenen

Published On 4 april 2019 | By Nathalie Brouwers | Personeel

Goede werknemers zijn goud waard. Die wil je graag belonen en behouden. Een incentive reis is de ultieme manier om dat te doen. Samen met je team het noorderlicht bekijken in Lapland, leren surfen op Bali of New York bewonderen vanuit een helikopter; stuk voor stuk ervaringen die jij en je medewerkers nooit meer zullen vergeten. Een incentive reis is daarom een stuk effectiever dan een financiële beloning. In dit artikel lees je nog 3 goede redenen om een incentive reis te organiseren.

1. Een incentive reis motiveert

Het vooruitzicht van een mooie incentive reis is een geweldige motivatie om net even een stapje extra te zetten voor veel medewerkers. Vooral als het gaat om een luxe rondreis of bijzondere ervaring. Zo’n mooie reis in het vooruitzicht zorgt ervoor dat medewerkers het gevoel hebben dat de tijd en moeite die zij in het bedrijf steken, extra gewaardeerd wordt. Bovendien werkt het positieve effect van een incentive reis nog lang door. De voorpret vooraf, natuurlijk de reis zelf en vervolgens de geweldige herinneringen na afloop. Herinneringen die ervoor zorgen dat de medewerkers extra hard hun best zullen doen om een volgende keer weer mee te mogen. En dat is weer goed voor het behalen van targets en doelstellingen. Niet voor niets is het belonen van verkopers met incentive reizen een populaire middel om de omzet een boost te geven.

2. Goed voor teambuilding

Jouw bedrijf is zo sterk als het geheel van alle medewerkers samen. Heb je een hecht en evenwichtig team, dan kunnen jullie alles aan. Maar een team dat niet goed op elkaar is ingespeeld of waar weinig collegialiteit heerst, functioneert een stuk minder goed. Teambuilding is dus essentieel voor een goede werksfeer en productiviteit. Tijdens een incentive reis zijn werknemers op een positieve manier, buiten de dagelijkse routine, samen bezig met toffe activiteiten die zorgen voor een groter gevoel van verbondenheid. Wat dacht je van een GPS speurtocht in de woestijn, raften in de jungle of samen de tango leren dansen? Er zijn tal van organisaties die fantastische rondreizen in Azië, Zuid-Amerika of Afrika aanbieden, die je kunt combineren met excursies, workshops en unieke ervaringen die perfect zijn afgestemd op jouw bedrijf, doelstellingen en medewerkers.

3. De perfecte PR

Een incentive reis is niet alleen een boost voor de moraal van je werknemers, het is ook nog eens een heel goed marketinginstrument. Wanneer jij regelmatig iets extra’s doet voor je werknemers, dan zullen zij je sneller zien als een goede werkgever. Dit levert positieve publiciteit op voor je bedrijf en het is goed voor je employer branding. Mensen werken nu eenmaal graag bij een bedrijf waar ze positieve associaties bij hebben. Ook potentiële klanten doen liever zaken met een bedrijf dat goed voor haar werknemers zorgt. Bovendien worden er tijdens zo’n geweldige reis natuurlijk ook heel veel foto’s gedeeld. Niet alleen met het thuisfront, maar ook via social media. Hiermee bereik je op een slimme manier een groot publiek.

Zelf regelen of uitbesteden?

Of je een incentive reis helemaal zelf kunt regelen of beter kunt uitbesteden aan een (gespecialiseerde) reisorganisatie, hangt af van je wensen, verwachtingen en de groepsgrootte. Een korte stedenstrip met een klein team kun je wellicht prima zelf regelen. Ga je met een grotere groep of naar een verre exotische bestemming, dan is uitbesteden in de meeste gevallen een beter idee. Een gespecialiseerde reisorganisatie kent de beste accommodaties, leukste uitjes en neemt je veel werk uit handen. Bovendien kunnen zij prijsafspraken maken met bijvoorbeeld luchtvaartmaatschappijen en hotelketens. Dit kan je veel geld schelen. Waar je ook voor kiest, zelf regelen of uitbesteden, zorg ervoor dat je kiest voor een reis die past bij je medewerkers. Zodat iedereen zich daadwerkelijk kan verheugen op een onvergetelijke reis.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *