bedrijfskleding beurs

3 dingen waar je op moet letten als je op een beurs gaat staan

Published On 26 april 2018 | By Roeland van Poorten | Marketing

Een beurs is een hele goede manier om je bedrijf op de kaart te zetten. Het is een moment waarop je in contact kunt komen met jouw bestaande klanten of potentiële klanten. Omdat een beurs vaak een bepaald thema heeft ben je al heel gericht informatie aan het uitwisselen met mensen die interesse hebben in het vakgebied waarin jij je specialiseert. Er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten als je op een beurs gaat staan. We hebben ze voor je op een rijtje gezet!

1. Bedrijfskleding

Misschien niet het eerste waar je aan denkt, maar wel heel belangrijk als je op een beurs staat: bedrijfskleding. Dankzij de juiste bedrijfskleding kunnen mensen jou, je medewerkers en je bedrijf veel beter herkennen op een beurs. Daarnaast draagt het ook bij aan de naamsbekendheid en uitstraling van je bedrijf. Eerst dus maar eens nadenken over geschikte bedrijfskleding voor je naar een beurs gaat!

2. Stand

Minstens net zo belangrijk als de juiste kleding is de juiste inrichting van jouw stand. Hiermee trek je als ondernemer immers de aandacht van de beursbezoeker. Zie het als een soort huisstijl van je bedrijf waarmee je een binding met de klant opbouwt, maar dan in het klein. Maar bij het voorbereiden van de inrichting van jouw stand kun je ook nadenken over of je bijvoorbeeld hapjes of andere producten wilt aanbieden, hoe je jouw standbezoekers kunt registreren om later te kunnen benaderen en of je bijvoorbeeld gebruik wilt maken van stroom.

3. Communicatie

Communicatie tijdens je beursdeelname is erg belangrijk. Maar ook voor je beursdeelname en daarna. Dit wordt vaak vergeten. We hebben het al over communicatie tijdens de beurs gehad, bijvoorbeeld door de huisstijl van je bedrijf. Maar het is ook belangrijk om van te voren aan je doelgroep te laten weten dat je gaat deelnemen aan de desbetreffende beurs. Misschien nog wel belangrijker is de communicatie achteraf. De contacten die je hebt opgedaan op een beurs kun je achteraf benaderen. Als een follow-up. Heb je bijvoorbeeld een nieuw product gelanceerd? Laat het je nieuw opgedane contacten ook weten!

We hebben 3 grote punten besproken, maar er zijn natuurlijk nog veel meer zaken waar je op moet letten als je op een beurs gaat staan. Maar wanneer je op de bovenstaande dingen let weet je zeker dat je een goede basis hebt!

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *