voordelen online advertising

3 voordelen van online advertising voor B2B

Published On 6 mei 2020 | By stage 2bfound | Overig

Als organisatie wil je natuurlijk zo goed mogelijk vindbaar zijn en blijven voor je doelgroep. Tegenwoordig kun je op via verschillende kanalen zoals LinkedIn, Facebook en Google adverteren. Ook voor B2B bedrijven is het interessant om online te adverteren. De populairste kanalen om te adverteren voor B2B bedrijven zijn LinkedIn en Google ads. Wij schrijven hieronder over de drie grootste voordelen van online advertising voor B2B.

1. Vindbaarheid vergroten

Misschien wel het grootste voordeel en de belangrijkste reden voor B2B organisaties om te adverteren is om de vindbaarheid van hun bedrijf te vergroten. Door te adverteren in Google kom je direct bovenaan te staan bij bepaalde zoekresultaten. Je kunt zelf bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden.

Ook is LinkedIn advertising en Facebook advertising zeer interessant. Op beide kanalen is het mogelijk om je advertentie te laten verschijnen in de tijdlijn van de door jou ingestelde doelgroep.

Het meest bekende platform om online te adverteren is Google Ads. Ook voor B2B organisaties is dit enorm interessant. Je kan zelf aangeven bij welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Zo kan je snel jouw vindbaarheid vergroten door Google Ads in te zetten. Organisch bovenaan komen in de zoekmachine, door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO), duurt langer.

2. Bepaal zelf het budget

Een ander voordeel van online adverteren is dat je zelf je dagbudget kunt instellen. De kosten voor het adverteren verschillen per kanaal. Zo kan je bij Google ads en Facebook al adverteren vanaf €5,- per dag. Voor LinkedIn is het minimale budget per dag €10,-. Zodra de advertentie jouw dagbudget heeft bereikt dan schakelt de advertentie automatisch uit voor die dag. Door een maximaal dagbudget in te stellen weet je precies hoeveel je maximaal kwijt bent voor het online adverteren. Zo krijg je niet te maken met onverwachte extra kosten.

3. Specifieke targeting

Ook de mogelijkheid om je advertenties heel specifiek op je doelgroep te richten is een groot voordeel van online targeting. Je kunt bijvoorbeeld targeten op taal, locaties, functies, interesses en beroepsgroepen. Dit zorgt ervoor dat je voor jouw doelgroep kunt bereiken met hele specifieke advertenties.

Ook in Google Ads is het mogelijk om heel specifiek te targeten op jouw doelgroep. Zo kan je bijvoorbeeld targeten op personen die jouw website al eens eerder bezocht hebben, bepaalde zoekwoorden of op een bepaalde regio. Als je ervoor kiest om te adverteren op specifieke zoekwoorden, dan is het belangrijk dat deze relevant genoeg zijn. Hiervoor is het belangrijk om een zoekwoordanalyse uit te voeren. Hiervoor een online marketing bureau inschakelen is zeker aangeraden. Ervaren marketeers weten als geen ander welke zoekwoorden interessant zijn en op welke zoekwoorden adverteren niet rendabel genoeg is. 

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *