je website en andere online marketing

4 online activiteiten die je als bedrijf op orde moet hebben

Published On 11 maart 2017 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Laten Groeien, Marketing

In de hedendaagse maatschappij speelt de online presentatie van bedrijven een steeds belangrijkere rol. Mede door het enorme aantal gebruikers van internet maar tegelijkertijd ook door de mogelijkheden die internet biedt, bijvoorbeeld op het gebied van prestatiemeting. Of je het nu wilt of niet, je kunt als bedrijf maar beter rekening houden met deze factoren en ze zo goed mogelijk in jouw voordeel gebruiken! Om je een eind op weg te helpen geven wij daarom de volgende vier4 tips met betrekking tot het optimaliseren van jouw online activiteiten!

1. Een goede website

Een goede website maken is essentieel voor ieder bedrijf. (Potentiële) klanten zullen namelijk snel geneigd zijn om een bezoekje te brengen aan jouw digitale adres. Een goede website zorgt ervoor dat zij een goede eerste indruk krijgen van jou en je bedrijf. Daarnaast zorgt een goede website voor juiste informatievoorziening door vragen te beantwoorden als: Wie zijn jullie als bedrijf? Wat bied je aan en hoe kunnen klanten met je in contact komen? Uiteraard kun je zelf een website in elkaar zetten maar in veel gevallen is het verstandiger om een professionele websitebouwer een website te laten ontwerpen. Eén die zowel qua uiterlijk als technisch naadloos aansluit op jouw wensen en behoeften.

2. Social strategie

Ook de invloed van social media vandaag de dag wordt steeds groter. Het aantal social media gebruikers blijft maar stijgen en daarom is het goed om te kijken op welke manier jouw bedrijf actief kan zijn op social media. Met social kun je het bedrijf eenvoudig tonen en laat je aan de buitenwereld zien dat je met de tijd meegaat. Bekijk natuurlijk wel welke kanalen voor jou relevant zijn. Liever één goed onderhouden kanaal, dan meerdere slecht onderhouden kanalen!

3. Zorg voor samenhang

Een ander belangrijk punt is om voor onderlinge samenhang te zorgen in je online activiteiten. Zorg er daarom voor dat je online overal dezelfde uitstraling hanteert, bijvoorbeeld met behulp van een kenmerkende huisstijl. Ook je online informatievoorziening moet je goed op elkaar afstemmen en gebruiken om bepaalde bedrijfsstrategieën te versterken. Door vervolgens andere onderdelen van je online strategieën te combineren, kun je enorm veel gegevens verkrijgen over jouw klanten en producten/

4. Blijf actief

(Bijna) niets is zo slecht voor je online imago als inactiviteit. Zorg er daarom voor dat jouw facebookpagina of website altijd up-to-date is. Dateert jouw laatste post van vorig jaar, of staat er verouderde informatie op je website, dan komt dit slordig en onprofessioneel over. Zorg daarom altijd dat iemand actief jullie online activiteiten beheert!

Een goede online strategie helpt jouw bedrijf om succesvol zaken te doen. Bekijk daarom goed hoe jouw bedrijf online scoort en verbeter jezelf waar nodig! Je zult snel zien wat voor effect dit kan hebben!

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *