promotioneel drukwerk belangrijk marketinginstrument

Promotioneel drukwerk blijft een belangrijk marketinginstrument

Published On 14 augustus 2018 | By Roeland van Poorten | Marketing

Het zal voor de meeste mensen, of je nu een marketingachtergrond hebt of niet, geen verrassing zijn dat promotioneel drukwerk een essentieel onderdeel vormt van een succesvolle marketingstrategie. Als je in je kantoor om je heen kijkt zul je versteld staan van het grote aantal reclame-uitingen dat je er aantreft. Niet alleen promotioneel drukwerk van je eigen bedrijf, maar hoogstwaarschijnlijk zul je ook flink wat materiaal van je klanten, leveranciers en misschien zelfs wel concurrenten vinden. Als je de website van een online drukker bezoekt, is de kans groot dat het een feest van herkenning zal opleveren. En dat is niet zo verwonderlijk als je erover nadenkt.

Reclamedrukwerk bestel je eenvoudig online

Tot nog niet eens zo heel lang geleden was het gebruikelijk om je drukwerk bij je vaste drukker in de buurt te bestellen. Maar met de online-services die in feite dezelfde kwaliteit leveren als je gewend bent, is een duidelijke verschuiving waar te nemen. Je kunt als je online rondkijkt diverse websites van online drukkers vinden die zich volledig hebben toegelegd op de productie van hoogwaardig drukwerk voor meer dan concurrerende prijzen. Omdat promotioneel drukwerk veel verder gaat dan goed verzorg briefpapier en nette visitekaartjes, wordt door de online dienstverleners een breed scale aan promotionele artikelen aangeboden. Je kunt hierbij onder andere denken aan: flyers en hand-outs, full colour folders, presentatiemappen, stickers en raambelettering, briefpapier, visitekaartjes en enveloppen, displays en promotiestands.

Uitstekende kwaliteit voor een concurrerende prijs

Ook al zit de online drukkerij niet per se om de hoek bij je bedrijf, de kwaliteit en aandacht die geleverd worden verschillen zelden van de reguliere drukkers uit je omgeving. Niet alleen beschikken de drukkerijen over de modernste middelen om snel en efficiënt drukwerk te leveren, ook persoonlijke aandacht voor de opdrachtgevers staat centraal. Het aanleveren van het materiaal, zoals logo’s en teksten, gebeurt uiteraard volledig digitaal. Medewerkers van online-drukkers zullen altijd een check uitvoeren of de kwaliteit en resolutie van het aangeleverde materiaal aansluit bij de verwachtingen die je als klant van het uiteindelijke resultaat zult hebben. En dat is prettig. Op deze manier zijn onaangename verrassingen bij voorbaat tot het absolute minimum beperkt. Omdat online-drukkers een relatief groot klantenbestand hebben aan wie ze promotioneel drukwerk leveren, leveren de efficiency en het optimale gebruik van productiemiddelen een extra voordeel voor jou als opdrachtgever. De prijzen liggen hierdoor in bijna alle gevallen lager dan wat je gewend bent en de levertijden zijn vaak aanzienlijk korter. Zonder concessies te hoeven doen aan de kwaliteit.

Deel dit artikel op social media!

2 Responses to Promotioneel drukwerk blijft een belangrijk marketinginstrument

  1. Ivan says:

    Een nuttige bijdrage over promotioneel drukwerk en voor een ZZP-er als ik heel herkenbaar. Wel wil ik er uit eigen ervaring aan toevoegen dat je je bij het bestellen van online drukwerk een goed beeld maakt van de beschikbare formaten. Er zijn van die drukkers die hun eigen, kleinere formaat visitekaartjes hanteren. Geen probleem, als je het maar wel op voorhand weet.

  2. Natalie says:

    Voor de actieve ondernemer is de online drukker een uitkomst ook vanwege de verschillende soorten drukwerk die ze aanbieden. Wel is het super belangrijk te checken of de afbeelding voor de banner of spandoek er wel strak en scherp komt uit te zien. We hebben ooit eens met wat te duidelijke pixels op de displays te maken gehad. Dan krijg je te horen dat je daar zelf voor verantwoordelijk bent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *