werken met office 365

5 tips om handiger te werken in Office 365

Published On 10 maart 2017 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Laten Groeien, Personeel

Word. Excel. PowerPoint. Wie kent ze niet? Het zijn al jarenlang je vertrouwde programma’s voor tekstverwerking, formules en flitsende presentaties. Office 365 zorgt ervoor dat je nu nog productiever bent. We geven je een aantal tips om er zo veel mogelijk uit te halen. Plus: laten we je zien hoe je het nieuwe OneNote optimaal gebruikt.

1. Werk samen aan één Word-document

Hét voordeel van Office 365: overal ideeën lezen, schrijven, gezamenlijk bewerken en presenteren. En dat in één samenhangende, duidelijke en snelle interface. Samen aan hetzelfde document werken is in Office 365 heel eenvoudig. Zie hieronder:

  • Het inloggen doe je eenvoudig via het Office 365 portal. Als het bestand dat je wilt bewerken van jouzelf is, ga je vanuit het beginscherm of de app launcher naar OneDrive. Vervolgens selecteer je eenvoudig het Word-document om het te openen in je browser.
  • Wil je een document bewerken die iemand met jou heeft gedeeld? Dan klik je in OneDrive op ‘Gedeeld met mij’. Selecteer het document en open het in je browser. Daar bewerk je het eenvoudig met ‘Bewerk in Word Online’.
  • Om gelijktijdig met meerdere mensen aan hetzelfde document te werken, vraag je je collega(‘s) hetzelfde document op zijn of haar device te openen. Als jouw collega’s Word 2016 of Word Online gebruiken, dan zie je hun wijzigingen direct.

OneDrive kun je ook instellen om je werkbestanden met de computer te synchroniseren. Zo kun je rechtstreeks met de bestanden in je bestandssysteem werken en ze ook openen als je offline bent. Wanneer je online bent, synchroniseert OneDrive automatisch alle wijzigingen die door jou of anderen zijn aangebracht. OneDrive voor Bedrijven-bestanden worden als ‘OneDrive – Bedrijfsnaam’ weergegeven in de Verkenner of Finder. Zo heb je altijd toegang over de laatste versie van je bestanden.

2. Zet eenvoudig een pdf om naar een Word-document

Je kunt het gewenste pdf openen én bewerken. Ben je klaar? Dan sla je het document weer net zo eenvoudig op als pdf.

3. Vestig de aandacht op een onderdeel van je presentatie

Als je een presentatie geeft, kun je inzoomen op een onderdeel hiervan. In de ‘Diavoorstelling modus’ kun je met het vergrootglas inzoomen op het onderdeel dat je wilt uitvergroten. Zo weet je zeker dat de aandacht uit gaat naar het juiste onderdeel van je presentatie.

4. Maak altijd en overal aantekeningen met OneNote

Schrijf je sneller met de hand dan dat je typt? Met OneNote maak je op een touchscreen snel aantekeningen uit de losse pols. Door middel van het tabblad ‘Tekenen’. In de groep ‘Hulpmiddelen’ selecteer je één van de kleurpennen of markeerstiften. Kies vervolgens ‘Notities op het scherm’. Wil jij jouw handschrift omzetten naar getypte aantekeningen? Ook hier kun je met ‘Tekenen’ en de knop ‘Lasso selecteren’ het handschrift omzetten in getypte tekst.

5. Analyseer supersnel gegevens in Excel

Direct inzicht in gegevens in Excel? Je kunt verschillende typen grafieken maken op basis van de gegevens in de cellen. Selecteer cellen met de gegevens die je wilt analyseren. Kies bijvoorbeeld ‘Grafieken’ om de gegevens weer te geven in een grafiek.

Wil je meer weten over alle mogelijkheden? Bekijk dan de website van KPN voor meer informatie over Office 365 bij jou thuis en op kantoor.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *