In een paar stappen naar een nieuwe website

Published On 26 mei 2021 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Starten

Wil jij een nieuwe website omdat deze niet meer voldoet aan de huidige eisen? Of simpelweg omdat hij niet meer goed genoeg aansluit op jouw bezoekers? In dit artikel lees je hoe je in een paar stappen tot een nieuwe website komt. 

1. De potentie van jouw huidige website 

Breng eerst in kaart welke potentie jouw website op dit moment heeft. Welke pagina’s krijgen veel bezoekers? En zetten deze pagina’s om tot een actie. Welke pagina’s leveren daadwerkelijk conversie op? Tot slot kijk je welke pagina’s ondersteunen in het proces naar aankoop. Zoals een over ons pagina of een blog. Zo weet je precies waar de huidige kansen liggen en welke pagina’s leiden tot conversie. 

2. Toekomstgericht 

Nu je weet wat de potentie is van jouw huidige website, is het goed om na te denken wat je eigenlijk in de toekomst wilt met deze nieuwe website. Zorg ervoor dat jouw website zo wordt opgebouwd dat je zeker weet dat je jaren weer vooruit kunt met deze website. Door toekomstgericht te werken weet je zeker dat jouw website ook jaren meekan. 

3. Bouw eerst op vanuit 5 belangrijke pagina’s 

Denk eens goed na welke 5 pagina’s het belangrijkste zijn voor jouw nieuwe website. Stel je voor jouw website mocht maar bestaan uit 5 pagina’s, waar ligt dan de kern? Je bouwt uiteraard jouw website om de kern heen. Vaak zijn de belangrijkste pagina’s uiteindelijk de homepage, over ons pagina, contactpagina, blog en een categorie of dienstenpagina. Dit vormt een fundering. 

4. De juiste functies 

Geef de website de juiste functies. Het is leuk dat een website van alles kan, maar dit moeten de juiste functies zijn uiteindelijk. Alle overige functies die geen waarde toevoegen, kun je beter laten voor wat het is. Kies daarom zorgvuldig de juiste functies voor jouw website. 

5.  Zet je oude website goed over

Een nieuwe website is leuk! Maar bij jouw oude website moet wel goed worden overgezet. Alleen zo verlies je geen posities binnen Google. Zet de juiste redirects in voor alle pagina’s zodat je niet zomaar posities verliest. Alle werkzaamheden van zoekmachine optimalisatie zijn anders binnen 1 klap weg. 

6. Testen en testen en de juiste partij 

Tot slot is het van belang dat je voor de juiste partij kiest en tot het allerlaatste moment blijft testen. Een nieuwe website moet goed werken. Daarom is het belangrijk dat je de juiste partij inschakelt, die snapt wat jij wilt en ook niets live zet zonder goed te testen. Alleen zo kom je tot de perfecte nieuwe website

Lees ook: Hoe werkt linkbuilding?

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *