marketing onderneming

5 tips om een nieuwe onderneming te promoten

Published On 1 april 2019 | By Nathalie Brouwers | Marketing

Als je een nieuwe onderneming start, wil je natuurlijk dat jouw bedrijfsnaam bekend raakt. Alleen, hoe doe je dat zonder dat het bakken met geld kost? Graag delen we 5 tips om jouw bedrijf te promoten. Voordat je begint met het promoten van je bedrijf is het wel aan te raden om een marketing strategie te bedenken. Zo voorkom je dat je tijd en geld verspilt aan iets wat niet blijkt te werken. Maak bijvoorbeeld een profiel van de voor jouw perfecte klant en kijk hoe je die het beste kunt bereiken.

Je nieuwe onderneming promoten; 5 tips

Met onderstaande tips zorg je ervoor dat jouw bedrijf bij een zo groot mogelijke groep bekend raakt. Zo zorg je niet alleen voor nieuwe contacten, ook bereik je jouw potentiële doelgroep, wat mogelijk tot nieuwe klanten leidt.

1. Zorg voor een website en een blog

Laten we eerlijk zijn, we leven in een digitaal tijdperk. Een website is daarom een onmisbare tool om jouw onderneming te promoten. Afhankelijk van het soort bedrijf dat je gestart bent, kun je de website gebruiken om leads te genereren, om jouw producten te verkopen of om informatie aan potentiële klanten te bieden. Een blog gekoppeld aan de website kan je helpen om jouw expertise op een bepaald vlak te tonen. En kan voor organisch verkeer via zoekmachines zorgen.

2. Laat promotiemiddelen zoals visitekaartjes en flyers drukken

Offline marketing tools worden vaak over het hoofd gezien, maar zijn zeker ook nuttig om je bedrijf te promoten. Zo kun je heel eenvoudig op basis van een template visitekaartjes, briefpapier en bijvoorbeeld flyers laten drukken bij een online drukker. Door te zorgen voor traditionele marketingmiddelen in de huisstijl van jouw onderneming, zorg je voor een betrouwbare, professionele uitstraling naar de (potentiële) klanten. 

3. Bezoek netwerkbijeenkomsten en lokale evenementen

Netwerkbijeenkomsten in de regio en lokale evenementen zijn een goede manier om bekendheid te geven aan jouw onderneming. Je komt er in contact met mogelijke samenwerkingspartners, potentiële klanten en nieuwe relaties. Vergeet natuurlijk je visitekaartjes niet tijdens deze bijeenkomsten om uit te delen aan geïnteresseerden. Wees geïnteresseerd in je gesprekspartner, mensen zullen je hierom onthouden. En mogelijk in de toekomst aan jou denken als ze op zoek zijn naar iemand in de sector waarin jij werkzaam bent.

4. Ga een samenwerking aan met een andere, lokale ondernemer

Je kunt contact zoeken met andere ondernemers die in dezelfde sector werkzaam zijn. Bied aan dat je beschikbaar bent als ze een paar extra handen kunnen gebruiken. Maak duidelijk dat je natuurlijk niet hun klanten wilt stelen, maar dat je graag wilt samenwerken. Je kunt ook samenwerkingen aangaan met andere lokale bedrijven die werkzaam zijn in een sector als aanvulling jouw bedrijf. Als je bijvoorbeeld een grafisch ontwerper bent, kun je samenwerken met een fotograaf.

5. Bied een welkomstkorting

Iets gratis bieden of met korting kan je helpen om nieuwe klanten te trekken. Mensen vinden het altijd interessant als er iets gratis geboden wordt. En hierna is het natuurlijk zaak dat deze mensen klant van jouw bedrijf worden. In ieder geval helpt het met de naamsbekendheid van jouw organisatie. 

Ga aan de slag met de promotie van jouw onderneming en zet jouw bedrijf op de kaart!

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *