horeca personeelskosten

Bespaar op personeelskosten in de horeca

Published On 13 december 2016 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Laten Groeien, Personeel

Heb je eigenlijk wel goed inzicht in de personeelskosten van jouw horecabedrijf? Weet je welke personeelskosten je op welke dag van de week kwijt bent? Zijn de kosten wel in verhouding tot de omzet die je per dag draait? Veelal valt er in de horeca te zien dat het inzicht in de personeelskosten er domweg bij inschiet. Een helder overzicht van beschikbare medewerkers en een strakke personeelsplanning ontbreken vaak. Erg zonde, want als dit goed geregeld is, kan dit jouw bedrijf een hoop geld besparen.

Strakke personeelsplanning scheelt tijd en geld

Een strakke personeelsplanning kan een hoop ellende voorkomen. Wanneer je gebruik gaat maken van een online planningssysteem, zal je zien dat de personeelskosten in jouw horecabedrijf een stuk lager uitvallen. Kosten van het personeel in de horeca lopen namelijk vaak de spuitgaten uit. Door inzicht te krijgen in de beschikbaarheid van personeel en deze op de juiste manier in te plannen, levert dit het bedrijf tijd en geld op.

Planning tussentijds aanpassen  met een online planningsysteem

In een online planningsprogramma worden alle gegevens van het personeel ingevoerd. Hierdoor kun je eenvoudig zien wie wanneer beschikbaar is. Zo kun je gericht per dag plannen en heb je direct inzicht in de personeelskosten van die dag. Wanneer de verwachte personeelskosten niet overeenkomen met de dag of week, dan kun je de planning alsnog aanpassen. Een andere medewerker die qua arbeidskosten goedkoper is, is dan wellicht een beter alternatief. Als het rooster eenmaal volledig is, dan kun je deze direct online versturen. Zo weten je werknemers ook direct waar zij aan toe zijn.

Helder overzicht van de personeelskosten in de horeca

Vaak eindigt de werkdag van een medewerker, niet op gezette tijden. Soms blijven de klanten wat langer hangen of neemt het opruimen meer tijd in beslag. In dit soort gevallen is het wel van belang dat deze uren direct en goed worden geregistreerd. Dit zodat je altijd een goed overzicht hebt van alle daadwerkelijk gemaakte uren en bijbehorende kosten. Een online planningssysteem is dan ook perfect te gebruiken voor een complete personeelsadministratie. Tevens verbetert het de directe communicatie tussen werkgever en werknemer. Daarnaast hoeft er niet meer gevreesd te worden dat je personeelskosten in de horeca ver boven het budget uitstijgen. Een online planningssysteem is dé ideale oplossing om jouw personeelskosten beter in kaart te brengen en daardoor te reduceren.

Verlaag dus snel de kosten en kies voor een online planningssysteem!

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *