effectieve reclame inzetten

6 tips voor effectieve reclame

Published On 20 december 2016 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Laten Groeien, Marketing

Wie wilt ondernemen, moet reclame maken. Vooral startende ondernemers moeten in de beginfase voldoende reclame-uitingen inzetten, om een zo groot mogelijk bereik en naamsbekendheid te creëren. Wil je weten hoe je de reclame en marketing van jouw bedrijf kunt verbeteren zodat het écht bijdraagt aan het behalen van jouw bedrijfsdoelen? Lees dan snel verder! Wij hebben zes tips onder elkaar gezet voor effectieve reclame.

1. Wees origineel en onderscheidend

Omdat reclame overal is, is het lastig om op te vallen. Om dit wel te kunnen bereiken, moet je iets doen wat een ander niet doet en de ontvanger hiermee verrassen. Originaliteit, creativiteit en pakkende beelden zijn erg belangrijk. Tip: kies één onderdeel waarin je jezelf onderscheidt in vergelijking tot de concurrenten.

2. Zorg voor duidelijkheid en relevantie

Wanneer de reclame-uitingen niet duidelijk zijn, werken ze niet. Creëer daarom duidelijkheid en let erop dat de informatie die te vinden is op de uitingen, relevant is voor de doelgroep. Wie is de afzender en voor wie is de uiting bedoeld? Met deze duidelijke boodschap kun je ook de herkenbaarheid van je bedrijf en je huisstijl waarborgen.

3. Overtuig!

Met de reclame van jouw bedrijf probeer je het denken, voelen en handelen van een potentiele klant te beïnvloeden. Om dit te kunnen doen, moet je overtuigingskracht gebruiken. Benader de doelgroep op een passende manier: het is belangrijk om de uiting geheel aan te passen aan de wensen en behoeften van de ontvangers.

4. Let op betrouwbaarheid

Jouw product of dienst moet natuurlijk een positief beeld opwekken bij de doelgroep. Om dit te kunnen bereiken, is het belangrijk om de voordelen van jouw product, dienst of service uit te lichten. Let erop dat je niet overdrijft, waardoor je jouw betrouwbaarheid kwijtraakt. Laat juist zien dat je meegaat met de tijd en jouw klanten wilt helpen.

5. Laat jezelf, op een consistente manier, zien

Hoe vaker de boodschap wordt herhaald, hoe groter de kans dat de doelgroep jouw boodschap ziet en begrijpt. Een boodschap op een consistente manier herhalen is erg effectief. Zorg er bijvoorbeeld voor dat de doelgroep via verschillende kanalen in aanraking komt met jouw reclame-uiting. Volgens De Zaak is het handig om te kiezen voor reclame op je bedrijfsauto, wanneer je producten of diensten aanbiedt voor het grote publiek.

6. Activeer de doelgroep

Als laatst is het erg belangrijk om de ontvanger tot actie aan te moedigen. Veel ondernemers gaan hier de fout in. Om de reclame-uiting zo effectief mogelijk in te zetten is het essentieel om duidelijke acties te formuleren zoals: ‘bestel nu’ of ‘bekijk de website’. Activeer en beweeg de doelgroep voor een optimaal resultaat.

Ga jij aan de slag met het verbeteren van de reclame-uitingen van jouw bedrijf? Dan wensen we je alvast veel succes.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *