Een bedrijf laten opvallen door middel van reclame, 4 tips!
Ook al heb je het beste bedrijf van de wereld, zolang men niet weer van je bestaan of je niet kunnen vinden, ben je nergens. Hiervoor is het belangrijk dat je reclame maakt. Reclame maken kan op vele manieren. De verschillende manieren brengen ook allemaal andere voor- en nadelen met zich mee. Hoe val je als bedrijf nu echt op door middel van reclame? Hier volgen 4 tips!
1. Opvallen in je eigen omgeving
Wellicht lijkt het een simpele eerste tip maar dat maakt hem zeker niet onbelangrijk. Op het moment dat men jouw bedrijf bezoekt of passeert is de indruk van het gebouw erg belangrijk. Wanneer de bedrijfsnaam nergens staat aangegeven, wordt men niet geconfronteerd met het merk totdat zij daadwerkelijk binnen stappen. Een goede oplossing hiervoor is gevelreclame. Op deze manier wordt men alvorens binnenkomst geconfronteerd met de bedrijfsnaam. Daarnaast zorgt een fraaie uitvoering hiervan voor een goede indruk van het bedrijf.
2. Opvallen door bijzondere confrontatie
Het belangrijkste bij reclame maken is dat het bijblijft, dat het bij men in hun hoofd blijft zitten. Mensen onthouden dingen eenmaal sneller als deze bijzonder en niet alledaags zijn. De reclame die je maakt moet dus ook bijzonder en niet alledaags zijn. Dit kan door middel van experience marketing. Met experience marketing laat je mensen actief iets beleven. Interactie met de klant en omgeving staan hierbij centraal.
3. Opvallen op drukke locaties
‘De kracht van herhaling’ is een veel gehoorde uitdrukking. Deze gaat ook op bij reclame maken. Op het moment dat men vaak in contact wordt gebracht met een bedrijfsnaam of andere uitingen van een bedrijf, zal dit ook sneller bijblijven. Een manier om dit voor elkaar te krijgen is zichtbaar zijn op locaties waar zich veel drukte bevindt. Denk bijvoorbeeld aan een druk stadscentrum waar op een zichtbare plek een spandoek met bedrijfsnaam hangt, waardoor vele mensen in contact komen met je bedrijf.
4. Opvallen door middel van bekende Nederlanders
Bekende Nederlanders zijn een veel gebruikte methode in reclame land. Op het moment dat je een bekend persoon linkt aan je bedrijf, wordt deze persoon geassocieerd met het bedrijf. Dit betekent dat wanneer mensen deze bekende Nederlander zien, zoals op tv, ze ook bewust of onbewust denken aan je bedrijf. Dit is geen methode zonder risico’s. Het kan voorkomen dat deze persoon negatief in het nieuws komt om wat voor reden dan ook. Dit kan je bedrijf schaden. Men kan dan wellicht het bedrijf associëren met de negatieve nieuwsberichten rondom deze persoon.
Het belangrijkste is dat mensen weten wie je bent en dat ook onthouden. Ervoor zorgen dat je vaak zichtbaar bent en op ludieke wijze aanwezig zijn, zal hierbij enorm helpen!
Wat wij een onverslaanbare manier van reclame vinden is autoreclame. Wij zijn veel onderweg dus dan ligt deze manier van reclame maken ook voor de hand. Als ongediertebestrijder hebben we wel gekozen voor opvallend, maar abstract.
Helemaal eens met Ivan! Ons installatiebedrijf heeft het hele wagenpark laten wrappen. De mogelijkheden voor in het oog springende, aantrekkelijke reclame zijn legio. Bovendien kan de wrap er zo weer af.