Waarom als bedrijf actiever zijn op social media? 3 redenen
Social media is niet meer te vermijden. Bijna iedereen gebruikt het. Toch gebruiken bedrijven Social Media niet optimaal, terwijl ze er juist veel winst uit kunnen genereren. Vaak weten bedrijven niet hoe. Kennis is macht en een cursus social media zou hierbij kunnen helpen. Hier zijn vier redenen waarom je bedrijf actiever moet zijn op social media.
1. Social media is een uitstekende marketinginstrument.
Social mediakanalen hebben enorme platformen en zo kun je als bedrijf in contact komen met je gewenste doelgroep. Je kunt bepaalde informatie delen op social media netwerk. Als mensen het liken en je informatie verder delen, word jou informatie verspreid en zo komen steeds meer mensen over jou bedrijf te weten.
Probeer je content ook af te stemmen op je leespubliek. Als je doelgroep jonger valt dan is het belangrijk dat je artikelen en video’s een hoge entertainment waarde hebben. Dit maakt het aantrekkelijker om je artikelen en video’s te delen.
2. Je vergroot je bereik door het juiste social media kanaal te kiezen
Als bedrijf moet je goed kijken welke social media kanaal het beste bij je doelgroep past. Leest je doelgroep meer of is het kijken van video toch aangenamer? Het is belangrijk om een strategie op te stellen, want elk kanaal wordt weer anders gebruikt en heeft zijn eigen publiek. Het is belangrijk dat je daarop inspeelt. Verdiep je ook op de gekozen social media kanalen. Het is beter om eerst te focussen op enkele kanalen dan alle social media kanalen.
3. Social media is goed voor je SEO
Social media kanalen hebben een grote invloed op de ranking van je website in Google. De waarde van je website word bepaald hoeveel links van andere website naar jou linken, dat heet backlinks. Hoe meer backlinks, hoe hoger je websites ranking op Google. Social media kan hierbij ook helpen.
Als mensen je artikel posten of liken op social media vind Google die informatie waardevol. Dat word in de ranking ook meegeteld. Dit zorgt er voor dat je website hoger gaat scoren op Google. Een cursus seo zou hierbij zeker helpen om je basiskennis te vergroten.
4. Je reputatie word door social media vergroot
Als je veel volgers hebt op social media zien andere klanten die je nog niet kennen. Je bedrijfsprofiel is een uitgelezen kans om door de consument als expert te worden bestempeld. Via een profiel kun je consumenten op de hoogte houden van het laatste nieuws m.b.t. je bedrijf, maar ook van branche gerelateerd nieuws. Wanneer je regelmatig artikelen deelt op social media, gaat de consument jouw bedrijf als expert zien.