Opvallende trend 2019: de herontdekking van offline marketingmiddelen
We kunnen er niet meer omheen: de online wereld. Tegenwoordig vindt alles online plaats en houden we alles online bij. Dit gaat van online boekhouden tot het doen van zakelijke boodschappen. Veel bedrijven richten zich nu met volle vaart op hun online aanwezigheid, terwijl er in 2019 juist een nieuwe trend gaande is. De geschiedenis herhaalt zich met de herontdekking van de offline marketingmiddelen. We worden online overvallen met advertenties, nieuwsbrieven en cookies. Dus is het tijd dat jouw bedrijf op een andere manier de aandacht trekt. In dit artikel vertellen wij je daarom meer over vier verschillende soorten offline marketing.
1. Gepersonaliseerde kantoorartikelen als reclame
Een zeer interessant reclamemiddel voor klantbehoud of juist voor het werven van klanten. Gepersonaliseerde kantoorartikelen kun je meegeven aan klanten na een training/meeting of je kunt ze opsturen als relatiegeschenk. Daarnaast kun jij kantoorartikelen zoals een balpen, een post-it of een visitekaartje makkelijk ergens achterlaten of uitdelen tijdens een beurs/event.
2. Bedrijfskleding als origineel reclamebord
Een marketingmiddel waarbij je je geen zorgen hoeft te maken of de conversies behaald worden, of je over je budget heen gaat of dat de advertentie wel is ingeschakeld: bedrijfskleding. Bedrijfskleding is makkelijk te bedrukken en eenvoudig te personaliseren. Laat je bedrijfslogo op een pakkende tekst op een T-shirt drukken en je kunt heel simpel reclame maken voor je bedrijf. Ga jij een dagje naar een pretpark? Trek je bedrukte T-shirt aan en honderden gaan jouw bedrijfslogo zien.
3. Adverteren in magazines
Tijdschriften blijven populair en gaan nog dagelijks over de toonbank of vallen op de deurmat. Dit maakt het magazine nog altijd een prima middel om reclame te maken voor jouw bedrijf? Het adverteren in een magazine brengt ook de prima mogelijkheid met zich mee om een product mee te leveren. Denk aan het meesturen van een visitekaartje.
4. Zet je auto in als reclamemiddel
Een marketingmiddel dat je al regelmatig op de weg ziet. Auto’s, vrachtwagens of bestelbusjes met een bedrijfslogo of tekst. Echter zie je deze vorm van reclame nog niet zo vaak dat het storend wordt. Daarom is het inzetten van je auto een goede optie. Iedere dag maak je (veel) kilometers en parkeer je jouw auto hoogstwaarschijnlijk op een drukke parkeerplek. Zeker als je iedere dag in de spits staat, is dit een goed reclamemiddel. Dan heeft de file toch nog een positief effect.
Offline marketing de trend van 2019
Met offline marketing middelen heb je niet alleen een groot bereik, je vergroot ook het vertrouwen in de bedrijfsnaam, komt persoonlijker over en je kunt de klant kennis laten maken met jouw product. Niet gek dus dat de herontdekking van offline marketingmiddelen dé trend is van 2019! Een gratis flesje drinken ontvang je toch ook liever in het echt dan dat je deze online kan aanvragen?
Wij zijn erg benieuwd welk offline marketingmiddel jou het meeste aanspreekt.