Kantoor

Je eigen bedrijf beginnen: gebruik deze kantoorartikelen checklist

Published On 6 oktober 2015 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Starten

Net je eigen bedrijf gestart? Gefeliciteerd! Je zult er waarschijnlijk al wel achter zijn gekomen dat bij het starten van een bedrijf best veel komt kijken. Naast allerlei administratieve zaken, wil je ook een fijne werkplek opzetten. Maar waar moet je allemaal aan denken? Wij helpen je graag op weg.

De basis: bureau en bureaustoel

We kunnen natuurlijk wel beginnen met de kleinere kantooraccessoires die je nodig gaat hebben, maar laten we het eerst hebben over de basis. Aan je bureau zul je vele uren doorbrengen. Een goed bureau is dan ook echt een vereiste. Zorg ervoor dat je een groot werkblad hebt en dat het de juiste hoogte heeft, zodat je in een goede houding aan het werk kan.

Minstens zo belangrijk is een goede bureaustoel. Hij moet natuurlijk lekker zitten, maar belangrijk is ook dat hij verstelbaar is. Je doet er dan ook goed aan om een aantal bureaustoelen te testen voor je een definitieve keuze maakt.

Bureau-accessoires

Heb je een goed werkblad en een comfortabele bureaustoel, dan begint het verzamelen van bureau-accessoires die je nodig gaat hebben.

Bureauaccessoires

Bron: Dwell

Een checklist:

  • Pennen
  • Pennenbak
  • Mappen (bijvoorbeeld voor je administratie)
  • Plakband
  • Nietmachine
  • Extra nietjes
  • Perforator
  • A4-papier
  • Schaar
  • Notitieblokken
  • Post-its
  • Markeerstiften
  • Enveloppen
  • Postzegels

Als je deze artikelen aanschaft, heb je de belangrijkste spullen al binnen en kom je een heel eind.

Andere musthaves voor op je checklist

Het zijn van die dingen waar we niet altijd meteen aan denken, maar die wel heel handig zijn. Op een standaard werkdag zul je je jas willen ophangen, iets in de prullenbak willen gooien en wat willen drinken. In de wintermaanden komt een extra (bureau)lamp waarschijnlijk goed van pas en, hoe digitaal we tegenwoordig ook zijn, je zult vroeg of laat toch een keer iets moeten printen.

Daarom deze aanvulling op je checklist:

  • Kapstok
  • Prullenbak
  • Koffiezetapparaat
  • Waterkoker
  • Mokken en glazen
  • Extra verlichting
  • Printer
  • Inkt/cartridges voor je printer

Inrichting van de ruimte

Alles aangeschaft en goede zin om aan de slag te gaan? Kijk dan even goed hoe je je werkruimte gaat indelen. Veel kleine bedrijfjes starten tegenwoordig een kantoor aan huis, terwijl anderen een aparte kantoorruimte huren. Afhankelijk van waar je zit en gaat werken, dien je een structuur aan te brengen in waar je je spullen bewaart en hoe je de ruimte inricht.

Kantoor aan huis

Bron: Bloglovin

Met name voor thuiswerkers is het heel belangrijk om een scheiding te houden tussen werk en privé. Aan hen hebben we de tips om werk- en privéspullen gescheiden op te bergen en om te waken voor afleiding vanuit huis.

Deel dit artikel op social media!

One Response to Je eigen bedrijf beginnen: gebruik deze kantoorartikelen checklist

  1. Hosting Italia says:

    Als vervolg op de strategiesessies zijn er vele manieren om maatschappelijk verantwoord ondernemen te implementeren en te integreren in uw organisatieprocessen. Een traject voor certificering volgens de MVO-Wijzer is daarvoor een goede mogelijkheid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *