uitbesteden van werkzaamheden

4 zaken die je als bedrijf niet perse hoeft uit te besteden

Published On 15 maart 2018 | By Roeland van Poorten | Overig

Wanneer je een eigen bedrijf hebt is het vaak al druk genoeg en zijn er zaken die je daarom graag laat uitbesteden. Echter hoef je een aantal zaken eigenlijk helemaal niet uit te besteden. Denk bijvoorbeeld aan de boekhouding of het systeembeheer. Wil je weten hoe dit in elkaar zit en welke zaken je binnen je eigen bedrijf kan regelen? Lees er dan meer over in het artikel!

1. Kaartjes bedrukken

Wanneer je visitekaartjes, bedankkaartjes of dergelijke nodig hebt kan je dit uitbesteden maar ook heel gemakkelijk zelf doen. Dit doe je met behulp van een cardprinter. Hierbij kan je zelf kiezen uit het formaat van de kaartjes en of je dit zwart/wit of in kleur wilt afdrukken. Visitekaartjes voor een opkomend evenement zijn zo snel en in veelvoud gemaakt binnen je eigen bedrijf. Ook bedankkaartjes bij een geschenk of een bedankkaart bij het verzenden van een gekocht product zijn makkelijk en snel gemaakt. Wanneer veranderingen optreden pas je dit aan en blijf je niet zitten met stapels oude en onbruikbare kaarten.

2. Boekhouding

Om te kijken of jij je bedrijf laat groeien of dat het minder gaat, is de boekhouding je hulp. Dit wordt bij kleine bedrijven vaak uitbesteed vanuit tijdsoverweging, echter hoeft dit niet altijd tijdrovend te zijn en is het vaak ook niet moeilijk (mits je het regelmatig bijhoudt). Een zakelijke bankrekening is uiteraard een vereiste, daarnaast moet je zaken als: verkoopfacturen, inkoopfacturen, offertes, reiskosten et cetera apart van elkaar bewaren. Zolang alles goed bewaard is kan je aan de slag gaan, hierbij kan je gebruik maken van een boekhoudprogramma. Vaak zit hier ook een deel service bij om je op weg te helpen.

3. Klantcontact

Goede klantenservice is belangrijk voor een bedrijf. Wanneer de klant tevreden is zal deze herhaaldelijk diensten van je afnemen of zelfs een samenwerkingscontract met je aangaan. Het is dus verstandig om dit contact zelf te beheren. Ook de complexiteit van online klantrelatiebeheer bepaalt of het beter is om dit binnen het bedrijf te houden of uit te besteden. Wanneer er dagelijks lastige vragen aan bod komen, is het verstandig dit in-house te houden. Het heeft namelijk geen zin om een extern bedrijf in te werken, totdat zij alles weten. Dit kost veel tijd en geld en zelf kun je hier vaak beter antwoord op geven. Bij bijvoorbeeld vijftig belletjes per dag, met makkelijke vragen, is het verstandig dit op den duur uit te laten besteden zodat het geen eigen tijd meer kost.

4. Systeembeheer

Wanneer je al een LAN hebt kan je beginnen met jezelf afvragen of je het systeembeheer in eigen hand houdt of uitbesteed. Wanneer er iets mis is kan je dit intern snel oplossen en heb je dit zelf in de hand. De snelheid van het probleem oplossen en de communicatie zal een stuk beter verlopen dan wanneer je dit extern regelt. De afhankelijkheid speelt geen rol en ook de kennis van ICT kan goed uitpakken voor eventuele ontwikkelingen in de toekomst.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *