Zo organiseer je een spetterend jubileum; 4 tips
Een jubileum wordt in Nederland gezien als een mijlpaal die gevierd mag worden. En terecht! Of het nu gaat om de organisatie die 50 jaar bestaat of een werknemer die al 25 jaar voor het bedrijf werkt, het gaat nu eenmaal om een bijzondere gebeurtenis. Ben jij daarom van plan om een jubileum te vieren en ga je een receptie, borrel, bijeenkomst of feest organiseren? Wij zetten 4 tips op een rij zodat jij gegarandeerd een spetterende en onvergetelijke bijeenkomst organiseert. Proost!
1. De locatie
Allereerst moet er goed worden nagedacht over de locatie. Deze moet enigszins centraal gelegen zijn voor alle genodigden. Wanneer je kiest voor een locatie dichtbij het bedrijfspand, weet je bijvoorbeeld dat voor de meeste collega’s de reisafstand te doen is. Wordt er mooi weer voorspeld? Een buitenlocatie, zoals een mooie tuin of terras, kan dan een goed idee zijn. Zorg er wel voor dat alle gasten warm of droog kunnen zitten wanneer er een bui overtrekt, bijvoorbeeld door middel van een ruime stretchtent of een nabijgelegen locatie binnen.
2. De aankleding
Als je een mooie locatie hebt gevonden, moet deze natuurlijk ook mooi aangekleed worden. Wij adviseren om helemaal los te gaan met feestaankleding (het gaat immers om een bijzondere gebeurtenis!), maar wij begrijpen ook dat het gaat om een bedrijfsevenement en dat enige zakelijkheid gepast is. Gebruik in ieder geval de bedrijfskleuren in de aankleding en maak gebruik van mooie of feestelijke verlichting, dan kom je al een heel eind.
2. De catering
Daarnaast is natuurlijk de catering een belangrijk onderdeel. Gasten blijven natuurlijk langer hangen wanneer hen niets tekort komt. Een hapje en drankje mag dus absoluut niet ontbreken!
3. Het programma
Je wilt natuurlijk niet dat gasten wachten op de speech om vervolgens gauw naar huis te kunnen. Zorg daarom voor een programma en communiceer deze ook naar je gasten. Op deze manier weten zij wat zij kunnen verwachten. Zorg er daarbij ook voor dat kinderen zich niet hoeven te vervelen door middel van een leuke activiteit of entertainment.
4. De speech
Tot slot kan een jubileumviering niet zonder speech. Gaat het om een bedrijfsjubileum? Vergeet dan niet alle medewerkers te bedanken voor hun inzet, zonder hen had dit jubileum misschien niet gevierd kunnen worden. Ook bij persoonlijke mijlpalen is het altijd een goed idee om diegene extra in het zonnetje te zetten. Let wel op: bij een speech die langer duurt dan tien minuten raken mensen gauw verveeld. Houd het daarom kort en krachtig!