Een kerstborrel organiseren? 4 leuke tips!
De jaarlijkse kerstborrel op het werk: veel collega’s kijken er naar uit. De kerstborrel is goed voor het teamgevoel en daarnaast een goede manier om elkaar beter te leren kennen. Heel belangrijk, dus! Maar hoe weet je nu zeker dat je de organisatie van de kerstborrel goed aanpakt? Je wilt natuurlijk niet verantwoordelijk zijn voor het organiseren van een slecht feest. Wij geven je daarom 4 leuke tips voor het organiseren van een kerstborrel.
Kerstborrel organiseren tip 1: op tijd beginnen
Ieder jaar in december roepen we massaal “wat is het jaar snel gegaan!” Met die gedachte in het achterhoofd is het dan ook belangrijk om op tijd te beginnen met het plannen van je kerstborrel: voor je het weet is het namelijk december. Zorg dat je op tijd bent met het huren van (bijvoorbeeld) een zaal en catering, want er zijn uiteraard meer bedrijven die in deze maand een borrel willen geven. Zorg er daarnaast ook voor dat je ruim op tijd aan je collega’s laat weten wanneer je de kerstborrel geeft, anders is de kans groot dat er bijna niemand kan komen.
Kerstborrel organiseren tip 2: gebruik een datumprikker
Over de datum van je kerstborrel gesproken: je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk collega’s bij de kerstborrel kunnen zijn. Gezien de decembermaand een drukke periode is die voor veel mensen snel staat volgepland, is het goed om een datumprikker te gebruiker voor het bepalen van de datum van je kerstborrel. Zo geef je iedereen de kans om aan te geven wanneer hij wel en niet kan en kun je de datum kiezen waarop de meeste collega’s erbij kunnen zijn.
Kerstborrel organiseren tip 3: stel een feestcommissie samen
Smaak is heel subjectief, en daarom is het altijd goed om meerdere mensen te betrekken bij het organiseren van een kerstborrel. Wat jij leuk vindt, kan een ander immers verschrikkelijk vinden. Om meerdere smaken te betrekken bij de organisatie én om ervoor te zorgen dat je niet oververmoeid raakt door het organiseren van een kerstborrel, is het goed om een feestcommissie samen te stellen. Zo geef je de collega’s die dit leuk vinden de kans om mee te denken over de organisatie van de kerstborrel.
Kerstborrel organiseren tip 4: zorg voor een mooie uitsmijter
Het geven van een kerstborrel voor je werknemers laat natuurlijk al zien dat je je team erg waardeert. Toch is het ook leuk als je daarnaast de borrel afsluit met een mooie uitsmijter, ofwel een leuk kerstgeschenk voor al je werknemers. Zo weet je zeker dat iedereen de borrel met een positief gevoel afsluit en er met veel plezier op terug kijkt. Wil je dit jaar iets anders doen dan de standaard cadeaubon? Geef je medewerkers dan een gezond kerstpakket! Lekker én verantwoord.
Bonustip: gooi het roer om
Natuurlijk is een kerstborrel altijd leuk, maar steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun kerstviering wat anders aan te pakken. Daarom geven we je in dit artikel 3 leuke alternatieven voor de kerstborrel!