ontwikkelingen online marketing

Alles wat je moet weten over de belangrijkste online marketing ontwikkelingen in 2023

Published On 21 februari 2023 | By Roeland van Poorten | Marketing

2023 is alweer een maand jong. Dus hoog tijd om ons eens te verdiepen in de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Dit jaar staat ons weer veel te wachten. Belangrijk om meer over te weten en zo jouw website up-to-date te houden. Na het lezen van dit artikel ben je weer volledig op de hoogte en kun je direct aan de slag. Hou je je hier liever niet zelf mee bezig? Schakel dan een zoekmachine marketing bureau Amsterdam in en weet zeker dat jouw site altijd de laatste trends volgt. Zo geniet je van optimale vindbaarheid.

Nieuwste versie van Google Analytics

In 2023 zijn alle ogen gericht op de nieuwste update met betrekking tot Google Analytics. Deze zal in juli 2023 online gaan. Het grootste voordeel is dat deze tool voor het overgrote deel van de gebruikers gratis is. Het is een perfect hulpmiddel om te ontdekken waar de plus-en minpunten van jouw website liggen. Naar verwachting zal deze nieuwe versie honderden nieuwe functies bevatten. Daarom is het wel zo belangrijk dat je deskundig advies inwint.

Google Analytics instellen is vaak het probleem niet. Dit kun je in de meeste gevallen zelf. Vraag jezelf wel af of je over de technische vaardigheden beschikt om de complexiteit van deze tool volledig te begrijpen en hier echt alles uit te halen. Zo niet, dan is het slimmer om een online marketing bureau in te schakelen.

Meer videomarketing

De afgelopen jaren is videomarketing steeds belangrijker geworden. Denk alleen al aan het gigantische platform TikTok waar steeds meer bedrijven gebruik van maken. Middels ludieke filmpjes proberen zij hun producten te promoten. Soms zelfs zeer succesvol. Ook Instagram- en Facebook reels worden steeds vaker gecreëerd door bedrijven. Korte filmpjes die de aandacht trekken en de naamsbekendheid vergroten.

In 2023 zal dit alleen nog maar meer worden. Hierbij zien we ook dat er steeds vaker voor live streaming wordt gekozen. Neem bijvoorbeeld je klanten mee op een tour door het pand of laat ze meekijken bij het inpakken van producten. Bovendien zorg je zo voor meer en snellere interactie met de doelgroep. Zij kunnen tijdens de livestream de nodige vragen stellen. Hierdoor creëer je een open vorm van communicatie.

Verbeterde gebruikerservaring

Websites worden tegenwoordig vanaf werkelijk elk device geladen. Van de smartphone tot de tablet, de laptop en ga zo maar door. Daarom is het belangrijk dat websites voor alle apparaten even gebruiksvriendelijk is. Het moet niet zo zijn dat de website niet goed op een smartphone geladen kan worden of dat hierbij waardevolle informatie (denk aan filmpjes of foto’s) ontbreekt. Elke dag gaan er talloze website online. Daarom is het belangrijk dat je aan de kwaliteit en gebruikerservaring van jouw site blijft werken. Wanneer de bezoeker een positieve ervaring met jouw site heeft, leidt dat uiteindelijk tot meer klanttevredenheid en loyaliteit voor het product en merk. 

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *