leads genereren vakbeurs

Hoe je meer leads genereert op een vakbeurs: 7 tips

Published On 15 oktober 2019 | By Roeland van Poorten | Marketing

Sta je binnenkort met jouw bedrijf op een vakbeurs? Dan is het belangrijk dat je opvalt tussen alle aanbieders, zodat je eindigt met meer leads dan jouw concurrenten. Zorgen dat potentiele klanten vaste klanten worden. Dat is vaak het hoofddoel van elke vakbeurs. Meer aandacht voor jouw bedrijf zorgt uiteindelijk voor meer klanten, maar hoe verwerf je nu meer leads?

Het begint allemaal bij de inrichting en de plaats van jouw stand. De stand in de ambassadeur van jouw bedrijf. Belangrijk is dus dat dit ‘visitekaartje’ toegankelijkheid en professionaliteit uitstraalt. Vestig de aandacht op jouw bestlopende product en presenteer de USP’s. Verpak dit eens in interactiviteit. Mensen willen soms eens iets anders dan een continue stroom aan informatie, soms willen ze ‘doen’. Een vakbeurs biedt een uitgelezen kans om bezoekers kennis te maken met de test-versie van jouw product. Andere tips om op te vallen op een vakbeurs.

Zeven tips om op te vallen op een vakbeurs

Wanneer je een steeds groter percentage leads kunt omzetten in vaste klanten, is het tijd om je gezicht te laten zien op een vakbeurs. De ideale plek om jouw bedrijf nog meer te laten groeien en nog meer leads te verzamelen is een event waar vakmensen samenkomen. Wij geven enkele tips om op te vallen tussen de vele aanbieders op de vakbeurs:

  1. Reserveer een stand op een veel bezochte plek in de zaal of ga vlakbij een concurrent staan om de aandacht van bezoekers te kunnen wegnemen van het andere bedrijf.
  2. Zorg voor een opvallende stand en straal toegankelijkheid uit. Wees benaderbaar en zorg ervoor dat mensen je bij je naam kunnen noemen. Draag een naambadge met daarop jouw functietitel, naam en bedrijfslogo voor dat tikkeltje transparantie.
  3. Win voor elke beurs informatie in over het publiek en pas je boodschap aan.
  4. Promoot het event en jouw aanwezigheid via social media voor meer betrokkenheid onder bezoekers.
  5. Gebruik beelden die zorgen voor herkenning. Hang of plaats een poster
  6. Zorg dat jouw USP’s duidelijk naar boren komen en gebruik duidelijke, grote letters voor jouw slogan. Een lange zin werkt op papier, maar minder als slogan om de stand op te laten vallen.
  7. Wanneer bezoekers goodiebags ontvangen, kan je informeren of je hier iets aan toe zou kunnen voegen. Zorg bijvoorbeeld voor flyer met een aankondiging van een online presentatie die mensen kunnen raadplegen na hun bezoek aan de vakbeurs. 

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *