beursstand

Hoe trek je meer bezoekers naar jouw beursstand? 3 tips

Published On 24 mei 2023 | By Roeland van Poorten | Overig

Een beursdeelname kan zeer effectief zijn voor het genereren van meer klanten en naamsbekendheid voor jouw bedrijf. Toch geeft het geen garanties. Er zijn ook genoeg bedrijven die regelmatig deel uitmaken van een beurs, maar uiteindelijk weinig tot geen resultaten zien. De concurrentie is dan ook erg groot. Elk bedrijf komt met hetzelfde doel: meer bezoekers trekken en jouw boodschap verspreiden. Dit maakt het des te lastiger om echt effectief mensen aan te trekken. Geheel onmogelijk is het gelukkig niet.

Maar hoe val je dan wél op in de drukte? Hoe trek je meer bezoekers naar jouw beursstand? In dit artikel geven we je drie tips.

1.  Een succesvolle beursstand

Dit begint natuurlijk bij een goede basis. Schakel daarom hulp in van Cialona. Zij kunnen het creëren van een succesvolle beursstand geheel uit handen nemen. Ze houden zich bezig met het interieur en het realiseren van een aantrekkelijke stand. Want dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker wanneer een beurs druk bezocht wordt en de concurrentie hoog is. Om op te vallen, zul je echt alles uit de kast moeten trekken.

Beschouw de stand als jouw visitekaartje. Het moet opvallen. Mensen verleiden om een kijkje te komen nemen. Net als de etalage van een winkel. Als je bezoekers weet aan te trekken, ben je beter in staat om jouw boodschap over te brengen en te vertellen wat jouw bedrijf doet. Het lastige is dat je maar een paar seconden hebt om de aandacht te trekken. Als de bezoekers van de beurs niet direct geprikkeld worden, zullen zij doorlopen.

Dit betekent overigens niet dat grootte er iets toe doet. Een stand kan ook heel klein zijn en toch veel bezoekers trekken. Een uniek concept doet vaak al wonderen. Laat de bouw van stands dan ook aan professionals over, zodat je zeker weet dat jouw bedrijf opvalt in de drukte. Bekijk hier creatieve ideeën voor het ontwerpen van een beursstand!

2.  Focus op de oriënterende bezoeker

Dan is er ook nog een grote groep mensen die wel graag informatie willen krijgen, maar verder nog geen afspraken willen maken. Deze oriënterende bezoekers kunnen goud waard zijn. Toch zijn dit ook vaak de mensen die snel doorlopen als ze veel vragen krijgen voorgeschoteld. Zorg er daarom voor dat deze mensen de mogelijkheid krijgen om zonder problemen de informatie te krijgen die ze nodig hebben. Organiseer bijvoorbeeld een plekje binnen de stand waar zij enkel een brochure of goodiebag kunnen ophalen. Dit kan zeer effectief zijn om in de toekomst meer klanten aan te trekken en de naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten.

3.  Ruimte om te ontspannen

Heb je extra ruimte binnen de stand? Dan is het een leuk idee om een kleine ontspanningsruimte aan te bieden. Een fijne plek waar bezoekers van de beurs even kunnen relaxen, een hapje en een drankje kunnen nuttigen en van gratis WiFi gebruik kunnen maken. Heel simpel, maar wel erg doeltreffend. Op die manier trek je namelijk meer bezoekers naar je stand. En hoe meer mensen er zullen zijn, hoe sneller anderen ook in verleiding komen om langs te komen.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *