Bedrijfsreclame: zo breng je je bedrijf onder de aandacht

Published On 18 januari 2016 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Starten, Marketing

Heb je jouw bedrijf ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Gefeliciteerd! Nu je officieel aan de slag kunt, is het belangrijk om na te denken over het onder de aandacht brengen van jouw producten en/of diensten. In dit artikel geven we je een overzicht van onmisbare bedrijfsreclame.

Visitekaartjes

Visitekaartjes zijn een must voor iedere ondernemer. Hoe opvallender, hoe beter. Zorg dat jouw visitekaartje duidelijk maakt wat voor bedrijf je hebt en dat het de belangrijkste informatie vermeldt: naam, adres én telefoonnummer. Kies er bijvoorbeeld voor om aan één kant van het visitekaartje een afbeelding van jouw producten of diensten te laten zien. Ook komt het tegenwoordig steeds vaker voor dat de social media kanalen worden opgenomen op het visitekaartje.

Grafisch design visitekaartje

Voorbeeld van visitekaartjes voor grafisch ontwerpers. Bron: Ministryofcanvas

Autobelettering

We kunnen er niet omheen: een auto met belettering valt op. Hoe groter en kleurrijker de belettering, hoe meer je bedrijfsauto gezien kan worden als een rijdend billboard. Het beletteren van je auto is één van de makkelijkste manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Zelfs wanneer je boodschappen gaat doen en de auto parkeert bij het winkelcentrum, bereik je verschillende potentiële klanten.

Social media

Onmisbaar voor ieder bedrijf: zakelijke social media kanalen. Social media kanalen bieden je een enorm platform om in contact te komen met jouw doelgroep. Het delen van informatie staat bij zowel Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Google+ als Pinterest centraal.

Delen jouw volgers de informatie van jouw social media kanalen? Dan vergroot dit het bereik, je naamsbekendheid én de SEO-waarde. Drie tips voor het gebruiken van social media voor jouw bedrijf:

  • Plaats social media icons op je website waardoor je online vindbaarheid groter wordt.
  • Stel vast welke kanalen bij jouw bedrijf én de doelgroep passen. Ieder kanaal heeft een andere manier van interactie.
  • Verdiep je in de social media kanalen. Het is beter om te beginnen met één of twee kanalen en later te bepalen of je meer kanalen wilt inzetten.

Online reclame

Het reclame maken op het internet is gedeeltelijk een toevoeging op het inzetten van social media kanalen. Je kunt namelijk op bijna ieder social media platform een reclamecampagne inzetten. Met een Facebook advertentie, ook wel een promoted post genoemd, kun je veel potentiële klanten bereiken.

Ook Twitter werkt met een tool waarmee je jouw bedrijf, middels promoted tweets, onder de aandacht kunt brengen. Op LinkedIn zijn vooral de video-advertenties populair. Verdiep je in de verschillende advertentiemogelijkheden zodat je kiest voor de meest effectieve online (én social) advertentie.

Naast het online adverteren via social media kun je ook gebruik maken van Google Adwords. Wanneer je in Google een populair woord intikt zoals ‘bedrijfsreclame’ zie je bovenaan én rechts bovenin de betaalde advertenties. AdWords geeft je de kans om nog sneller gevonden te worden door de doelgroep die je zelf hebt gekozen. Je bepaalt namelijk onder welke zoekwoorden de potentiële klanten je kunnen vinden.

Offline reclame

Online reclame is erg populair maar kan de effecten van offline reclame niet vervagen. Een goede link tussen online en offline kun je maken door de link van je website op te nemen in verschillende offline reclame-uitingen: op je visitekaartje, briefpapier én je auto. Voorbeelden van effectieve offline bedrijfsreclame zijn: een advertentie in de krant, brievenbusreclame, buitenmedia, het deelnemen aan evenementen én het bezoeken van netwerkevenementen.

Gevelreclame

Heb je een pand gescoord voor jouw nieuwe onderneming? Vergeet dan niet om gevelreclame in te zetten. Gevelreclame valt onder de meest gebruikte reclamesoorten en dit is niet zonder reden: het is namelijk erg effectief. Iedereen die langs jouw pand loopt, fietst of rijdt kan zien waar je gevestigd bent waardoor de kans op mond-op-mond reclame groter wordt.

Nu je op de hoogte bent van de meest belangrijke vormen van bedrijfsinformatie kun je beginnen met het onder de aandacht brengen van jouw bedrijf. Extra tip: zorg ervoor dat elke vorm van reclame past bij de bedrijfsidentiteit én de huisstijl, zodat je bedrijf écht herkenbaar wordt.

Deel dit artikel op social media!

One Response to Bedrijfsreclame: zo breng je je bedrijf onder de aandacht

  1. Ivan says:

    Omdat wij als ongediertebestrijders veel onderweg zijn, koos mijn bedrijf voor autobelettering. De uitdaging zat hem erin, een dergelijk onderwerp zo aantrekkelijk mogelijk te brengen. Ik heb gewoon gekozen voor een carwrap met een abstract maar opvallend kleurenmotief: oker en zwart geblokt. Een stijlvol accent voor een penibele bedrijfstak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *