Wat zijn de voordelen voor jouw bedrijf bij het geven van relatiegeschenken?
Het genereren van naamsbekendheid behoort voor de meeste bedrijven tot één van de hoofddoelen. De producten en diensten worden onder de aandacht gebracht, er worden nieuwe klanten geworven en bestaande klanten worden behouden. Relatiegeschenken zijn een ideaal middel om dit te bereiken. In dit artikel vertellen we meer over de voordelen voor jouw bedrijf bij het inzetten van relatiegeschenken.
Contactmomenten creëren met de doelgroep
Door jouw bedrijf te presenteren op bijvoorbeeld een beurs of een open dag kun je verschillende contactmomenten creëren met de bestaande maar ook met de potentiele klanten. Een andere manier is het maken van reclame via diverse media zoals televisie, radio of sociale media zoals Facebook en Instagram. Wil je een persoonlijk contactmoment creëren? Dan kun je gebruik maken van relatiegeschenken. Door relatiegeschenken te laten bedrukken die passen bij jouw bedrijf en jouw doelgroep en deze vervolgens op een geschikte locatie uit te delen, kun je jouw naamsbekendheid binnen korte tijd vergroten.
Voorbeeld: Is jouw doelgroep te vinden op sportevenementen? Laat dan waterflesjes met jouw bedrijfsnaam en –logo bedrukken en deel deze uit tijdens een passend evenement. Zo komen in één dag een groot aantal mensen in aanraking met jouw bedrijf.
Zakelijke relaties behouden en versterken
Met relatiegeschenken kun je niet alleen de huidige en potentiele klanten aanspreken, maar ook jouw zakelijke relaties. Door de zakelijke relaties met een geschenk te verrassen dat bruikbaar, aantrekkelijk én representatief is voor jouw bedrijf, laat je zien dat je aan de zakelijke relatie denkt en dat je graag contact wilt houden.
10 extra voordelen van relatiegeschenken
De voordelen stoppen niet bij het creëren van contactmomenten en het behouden van zakelijke relaties. Het inzetten van relatiegeschenken als reclame en/of communicatiemiddel brengt nog meer voordelen met zich mee. De 10 belangrijkste voordelen hebben we voor je onder elkaar gezet:
- Relatiegeschenken dragen bij aan klantenbinding: mensen zijn geneigd iets terug te geven wanneer ze iets krijgen.
- Relatiegeschenken geven je de mogelijkheid om ook in een privéomgeving je bedrijfsnaam of merk te promoten.
- Met een relatiegeschenk kun je jouw klanten op een simpele manier bedanken voor hun aankoop en loyaliteit.
- Kies je voor een geschikt relatiegeschenk zoals een canvastas met opdruk? Dan wordt jouw bedrijfsnaam niet alleen gezien door de ontvanger maar ook door andere mensen.
- Extra fijn: voor elk budget is er een aantrekkelijk relatiegeschenk vindbaar. Ook zijn relatiegeschenken in kleine oplagen verkrijgbaar.
- Zet je de relatiegeschenken op de juiste locaties in? Dan bereik je extra snel je doelgroep.
- Een relatiegeschenk kan makkelijk gebruikt worden als verlengstuk van een evenement.
- Aan relatiegeschenken kunnen emotionele waarden gekoppeld worden, waardoor je geschenk en dus ook jouw bedrijf/merk beter wordt onthouden.
- Met een beetje creativiteit kun je verschillende kanten op en jouw relatiegeschenk extra origineel maken.
- Met gepersonaliseerde producten geef je een uniek geschenk en onderscheid je je van andere bedrijven.