zakelijke content marketing

Waarom elke onderneming gebruik zou moeten maken van zakelijke contentmarketing

Published On 22 juli 2020 | By Roeland van Poorten | Marketing

Betaalde reclame was jarenlang een betrouwbare methode voor klantenwerving. Helaas wordt betaalde reclame echter steeds minder effectief. Bijna 200 miljoen mensen maakten in 2019 gebruik van advertentieblokkers. Ongeveer 11% van de wereldwijde internetpopulatie blokkeert online advertenties. Maar hoe omzeil je deze ontwikkeling als bedrijf en hoe bereik je je zakelijke doelgroep? Via content marketing bij Mijn Zakengids.

Voordelen hoogwaardige content bij Mijn Zakengids

Terwijl betaalde reclame is ontworpen om iets van het publiek te krijgen, gaat het bij content marketing op Mijn Zakengids over het verstrekken van meerwaarde en het geven van informatie aan je zakelijke doelgroep om vertrouwen op te bouwen. Mijn Zakengids biedt hoogwaardige nieuws artikelen voor je zakelijk doelgroep. Kijk hier voor een voorbeeld van een hoogwaardig contentartikel. Mijn Zakengids is een onafhankelijk kennisplatform dat onafhankelijke informatie biedt op het financiële, zakelijke en technologische vlak. Het is dé plek om hoogwaardige content over je bedrijf te delen met zakelijke beslissers, professionals op zoek naar advies van deskundigen en geïnteresseerde consumenten. Voor veel bezoekers is Mijn Zakengids een bron van innovatief zakennieuws. Het platform geeft ook de mogelijkheid om kennis uit te wisselen tussen zakelijke beslissers.

Content marketing en SEO

Wanneer je ‘content marketing’ hoort, denk je waarschijnlijk meteen aan blogs, artikelen en misschien sociale media. Maar het is zoveel meer dan dat. De definitie van contentmarketing is meer dan alleen de content. Contentmarketing is een langetermijnstrategie die gebruik maakt van content (in verschillende soorten) om een sterkere relatie met je publiek op te bouwen, hun aandacht te trekken, hun betrokkenheid te verbeteren en de bekendheid van je bedrijf te vergroten. Effectieve content maakt gebruik van SEO (search engine optimization). De experts van Mijn Zakengids zorgen ervoor dat de artikelen van de juiste keywords worden voorzien, zodat je doelgroep de informatie makkelijk kan vinden via zoekmachines als Google. Mijn Zakengids beschikt over een hoge ranking in Google en zorgt er door middel van zoekmachine optimalisatie voor dat ook hun klanten op de gewenste keywords hoog scoren.

Werkt zakelijke contentmarketing ook voor kleine bedrijven?

Dit is een goede vraag die we vaak krijgen van kleinere, groeiende bedrijven. Natuurlijk horen we vaak over grotere merken die veel geweldige content naar buiten brengen. Zij worden gebruikt als voorbeeld hoe je content goed kunt uitzetten. Maar merken als Nike, IBM, Apple en grote luchtvaartmaatschappijen hebben grote reclamebudgetten en veel middelen voor het produceren van kwaliteitscontent. Toch is het ook voor kleinere bedrijven zinvol om in te zetten op contentmarketing. Bij Mijn Zakengids bereiken we een brede doelgroep van zakelijke beslissers en professionals op zoek naar advies van deskundigen. Ook veel consumenten lezen de artikelen op ons platform, omdat ze opzoek zijn naar hoogwaardige informatie over een specifiek onderwerp. Het adverteren op het platform biedt dus ook voor kleine bedrijven veel kansen om in contact te komen met hun toekomstige klanten. Kijk hier voor meer informatie over de mogelijkheden van adverteren op Mijn Zakengids.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *