Visitekaartjes, hebben we die tegenwoordig nog nodig?
Een terechte vraag: “Hebben we tegenwoordig nog visitekaartjes nodig”. In een wereld waarin digitale visitekaartjes en online netwerken hoogtij vieren, kan het lijken alsof visitekaartjes overbodig zijn geworden. In deze blog vertellen we je waarom deze kleine kaartjes nog steeds onmisbaar zijn.
De kracht van het visitekaartje
De waarheid is dat gedrukte visitekaartjes nog steeds heel belangrijk zijn tijdens het netwerken in professionele omgevingen. Waarom? Met een fysiek visitekaartje kun je een blijvende indruk achterlaten bij jouw potentiële klant en/of relatie. Met visitekaartjes op zak kom je professioneel over en kun je heel snel en gemakkelijk je contactgegevens uitdelen. Je kunt het visitekaartje zien als een ondersteunend middel voor de eerste indruk, maar ook als een fysieke herinnering aan een gesprek of zakelijke interactie wat je hebt gehad.
Wil je deze herinnering versterken?
Plaats dan een foto op je visitekaartje. Dit zorgt eerder voor herkenning dan een naam. Praktijk leert namelijk dat namen veel sneller worden vergeten dan een gezicht. Door een visitekaartje uit te wisselen kun je zorgen voor een opvolging van een gesprek die je hebt gevoerd met jouw potentiële klant en/of relatie. Je hebt namelijk alle gegevens paraat en kunt ook terug refereren naar jullie ontmoeting. Zo heb je al een voorsprong wanneer je besluit contact met hem/haar op te nemen.
Laat zien wat je in huis hebt
Gedrukte visitekaartjes bieden ook een kans voor creativiteit en branding. Wanneer je kiest voor een uniek ontwerp, een van standaard afwijkend formaat of kies voor visitekaartjes drukken op een uniek materiaal, zal jouw visitekaartje veel meer opvallen tussen de stapel visitekaartjes van anderen, en dat is natuurlijk wat je wilt!
Hoewel digitaal netwerken in opkomst is, zijn visitekaartjes nog steeds een noodzakelijk instrument in de professionele wereld. Onderschat de kracht van een goed ontworpen, gedrukt visitekaartje niet.