4 redenen waarom je Pasen niet moet vergeten als zakelijk geefmoment
De dagen worden langer. Dat betekent dat het voorjaar eraan komt! Ook Pasen komt in zicht. Een dat bedrijven kunnen benutten door een relatiegeschenk weg te geven. Benutten, inderdaad. Want een goed paasgeschenk kost geen geld, maar levert juist geld op. We geven je 4 redenen waarom een relatiegeschenk voor Pasen niet vergeten moet worden.
Werken aan een duurzame relatie
Relatiegeschenken zijn zeer geschikt om in te zetten voor een duurzame relatie. Een mooi geschenk wordt gewaardeerd en de waardering van je klanten ontvang je graag. Niet alleen voor je product of dienst, maar ook voor de mensen in je bedrijf en het bedrijf zelf. Deze waardering verstevigt de relatie en draagt bij aan een duurzame lange termijn relatie.
Een kwalitatief contactmoment
Wanneer je met Pasen een geschenk weggeeft, bied je jezelf of de commerciële mensen binnen je organisatie de kans om een kwalitatief contact moment met de zakelijke relatie te hebben. Stuur je jouw paasgeschenken per post? Dan kun je kort hierop bellen en vragen of het geschenk bevallen is, om vervolgens wellicht nog in te haken op andere belangrijke zaken binnen jullie relatie, of een commercieel doel na te streven. Wat ook kan is het paascadeau persoonlijk langsbrengen. Een goede reden voor een afspraak, om ook zo de relatie te verstevigen of uit te breiden.
Onderscheid jezelf ten opzichte van concurrenten
De decembermaand, of wellicht de eerste maand van het jaar zijn de maanden waarbij de meeste geschenken weggegeven worden. Natuurlijk goed, hier hoef je zeker niet mee te stoppen. Maar met een paasgeschenk kun je jezelf vervolgens nog extra in de schijnwerpers zetten ten opzichte van concurrenten. De ‘concurrentie’ is dan minder groot, want minder organisaties geven met Pasen iets weg aan relaties. De organisaties die dit wel doen vallen dus extra op! Wanneer je op meerdere momenten een geschenk geeft, kun je kiezen om je budget te verdelen en kleinere geschenken weg te geven.
Nog meer zichtbaarheid
Een extra geefmoment is een kans om een geschenk met een bewaarwaarde weg te geven. Een duurzaam geschenk, dat wordt hergebruikt. Als voorbeeld: wanneer je een mooi geschenkblik vol met heerlijke thee weggeeft, is de kans groot dat dit geschenkblik wordt hergebruikt. Nog lange tijd staat jouw blik op kantoor, of misschien zelfs bij iemand thuis in de keuken. Geef het blik een mooie bedrukking en het heeft een enorme bijdrage aan de branding van jouw bedrijf. Met Pasen kun je bijvoorbeeld een bedrukt koekblik vol met paaseitjes weggeven. Nog meer zichtbaarheid met een mooi paasgeschenk!
Wat een waardevolle tip om Pasen als geefmoment voor een zakelijk geschenk te gebruiken. Je zou het een niche kunnen noemen. Chocola ligt erg voor de hand. Behalve een blik zou je ook voor een glas kunnen kiezen als verpakking voor hergebruik. Dit is gelijk een discrete hint van zakelijke transparantie.