De voordelen van marketing promotie met bedrukte bekers
Ben jij al bekend met koffiebeker marketing? Het kan zomaar zijn van niet, want het is een nieuwe manier van promoten. Het is een opkomende en innovatieve marketing tool van dit moment. Met koffiebeker marketing geef jij je bedrijf, merk of product een enorme boost door jouw koffiebeker te laten bedrukken in je eigen stijl. Lees hieronder verder om erachter te komen wat de voordelen zijn van marketing promotie met bedrukte bekers.
Groot bereik en lange exposure
Gemiddeld drink je in ongeveer zeven minuten je kop koffie op. Dat zijn omgerekend 420 seconden waarbij jouw logo of boodschap getoond kan worden aan een ander. Dit is dan ook hét moment om de aandacht te trekken met een interessante bedrukte koffiebeker. Het praktische aan een kartonnen koffiebeker is dat je deze makkelijk onderweg mee kunt nemen en ze goed zijn af te sluiten met een deksel. Als mensen met jouw koffiebeker bijvoorbeeld door de stad lopen, komen zij gemiddeld zes andere personen tegen die jouw bedrukte koffiebeker zien.
Verschillende mogelijkheden voor bedrukking van de beker
Voor elke actie een andere beker? Ja! Het kan, heel makkelijk zelfs. Bekers zijn makkelijk in kleine oplages te bestellen. Dit betekent dat je voor elke actie een andere beker in kunt inzetten voor een betaalbare prijs. Zo blijf je uniek en opvallend. Als men constant dezelfde beker blijft zien zal dit niet meer opvallen. Je kunt de beker bijvoorbeeld laten bedrukken met jouw logo of met een QR-code die men kan scannen en zo door wordt gelinkt naar de gewenste pagina van jouw website. Het kan ook zo zijn dat je binnenkort een personeelsfeest hebt en je het personeel op een ludieke manier wil uitnodigen. Maak van de koffiebeker een uitnodiging.
Geschikt voor interne en externe marketing
De bedrukte bekers helpen bedrijven om zichzelf goed te profileren. Ook voor interne branding. Dit werkt vanuit het inside-outside principe, waarbij je jouw merk vanuit de interne organisatiestructuur opbouwt. Hier helpt een bedrukte kartonnen koffiebeker aan mee. Koffie is namelijk erg belangrijk in Nederland voor personeel. Als deze koffie uit een mooie beker wordt gedronken met het logo van jouw bedrijf vertaalt dit zich uiteindelijk in grotere betrokkenheid van medewerkers. Voor externe marketing werkt het ongeveer hetzelfde. Je kunt bijvoorbeeld op een beurs jouw koffie schenken in mooi bedrukte koffiebekers waardoor jouw koffiebeker opvalt. Wanneer een bezoeker met jouw koffiebeker aan de wandel gaat zal deze koffiebeker ook opvallen bij andere bezoekers.
De beleving van koffie wordt beter
Een plastic koffiebeker, het ziet er simpel uit en het is ook niet praktisch. Door de plastic beker kun je je handen branden aan de hete koffie waardoor je niet op je gemak kunt genieten van je kopje koffie. Bij een kop koffie uit een mok geniet je al een stuk meer maar de mogelijkheden zijn beperkt. Afwassen, ruimte in de keuken en elke dag dezelfde mok zorgen ervoor dat er nog wat haken en ogen aan een ouderwetse mok. Een kartonnen koffiebeker biedt daarentegen meer mogelijkheden in de bedrukking, zijn minimaal drie keer herbruikbaar, hebben minder opslagruimte en er is geen afwas nodig. Al met al een betere totaalbeleving waardoor jij meer van je kopje koffie kunt genieten.