3 tips om breekbare producten goed beschermd op te sturen
e hoort met regelmaat wel van iemand dat een besteld product beschadigd of zelfs kapot geleverd is. Vaak ligt een groot deel van de verantwoordelijkheid hiervan bij de bezorgers van de producten. De bezorgers moeten onder een grote tijdsdruk veel pakketten afleveren en gaan daardoor ook minder zorgvuldig met de pakketten om dan je misschien zou hopen. En helemaal kwalijk kan je het ze ook niet nemen want de bezorgers zien heel de dag pakketten en als er aan de buitenkant niet opstaat dat het breekbaar is kunnen ze er snel vanuit gaan dat er niks breekbaars in zit. Toch heb je hier zelf meer invloed op dan je denkt. Hieronder volgen 3 tips waarmee jij jouw breekbare producten goed beschermd op kan sturen.
Tip 1: De juiste verpakking
Om je producten zo goed mogelijk te beschermen voor de bezorging is een passende verpakking die goed aansluit erg belangrijk. Hoe groter de verpakking in verhouding tot het product hoe meer ruimte er is voor je producten om te schuiven in de verzenddoos. Voor kleine producten is een kleine doos over beschermende envelop een goed alternatief. Zo zijn er bijvoorbeeld luchtkussen enveloppen die door middel van de lucht bubbels jouw product kunnen beschermen. Ook deze kan je het beste in een formaat nemen dat het beste aansluit bij je product. Een juiste verpakking kan je gemakkelijk online vinden bij kwalitatieve webshops zoals bijvoorbeeld drukwerkonline.
Tip 2: Opvulmateriaal
Wanneer je je product in een doos of envelop op stuurt blijft er bijna altijd nog ruimte over. Al heb je een formaat doos dat bijna perfect aansluit bij je product dan nog blijft er waarschijnlijk altijd wel paar centimeter over. Deze ruimte kan je het beste opvullen met opvulmateriaal. Opvulmateriaal kan bijvoorbeeld bubbeltjes plastic, houtwol of gewoon oud karton zijn. Met opvulmateriaal zorg je ervoor dat jouw breekbare producten gegarandeerd niet gaan schuiven. Afhankelijk van hoe breekbaar je product is kan je kiezen voor opvulmateriaal dat veel klappen op kan vangen of opvulmateriaal dat er alleen voor zorgt dat je producten niet schuiven.
Tip 3: Informeer de bezorgdienst
Er zijn verschillende manieren waarop je de bezorgdienst kan informeren over het feit dat jouw product breekbaar is. Hierdoor kunnen bezorgers er rekening mee houden dat ze met jouw pakketten iets zorgvuldiger om moeten gaan. Dit kan je bijvoorbeeld doen door jouw pakket te voorzien van speciale tape of etiketten. Zo heb je tape waar op staat dat de producten breekbaar zijn om de bezorgers te waarschuwen. Hier heb je ook nog etiketten van. Zo weet jij dat de kans dat jouw breekbare producten kapot of beschadigd aankomen al een stuk kleiner is.