Bewegwijzering naar je kantoor in Rotterdam

6 tips voor goede bewegwijzering naar je bedrijf

Published On 11 januari 2016 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Starten

Ben je een startende ondernemer en heb je net je eigen kantoor? Dan is het ook handig en belangrijk dat je leads en klanten je kunnen vinden. Met goede bewegwijzering promoot je je nieuwe bedrijf vanaf de weg en neem je onzekerheid bij je bezoekers. Maar waar moet je op letten bij het kiezen en plaatsen van borden?

Lettertype en kleurgebruik

Het is belangrijk dat je bezoeker je bedrijfsnaam en -adres van een afstandje kan lezen. Met een moeilijk leesbaar lettertype, onduidelijke kleur of te kleine letters bemoeilijk je de leesbaarheid. Houd daarom rekening met het font, de kleurstelling en de lettergrootte.

Logo

Om de herkenbaarheid zowel van een afstandje als van dichtbij te vergroten, doe je er goed aan om je bedrijfslogo duidelijk te vermelden. Dit zal sneller opvallen dan tekst.

Pictogrammen

Kijk goed waar je tekst kunt vervangen voor pictogrammen. Wil je aangeven dat je bezoeker over 500 meter rechtsaf moet? Dan is een pijl naar rechts en ‘500 m’ waarschijnlijk effectiever en sneller te begrijpen dan de tekst “Sla over 500 meter rechtsaf”.

Zichtbaarheid

Niet alleen de leesbaarheid is belangrijk, maar de zichtbaarheid van de reclame in het algemeen ook. Let er daarom op dat je bewegwijzering goed te zien is vanaf de weg, vanuit de auto en eventueel voor fietsers en voetgangers.

Bruikbare informatie

Dagelijks zien we een ontzettend grote hoeveelheid reclame. De gemiddelde westerling ziet 3.600 reclames per dag, aldus nrc.next in 2012. Jouw taak is dan ook om (1) op te vallen en (2) bruikbare informatie in je reclame-uiting te laten zien. Bezoekers en voorbijgangers zijn namelijk erg selectief geworden in wat zij opnemen en registreren.

Hoe meer er wordt getoond, des te minder we eigenlijk opnemen. Het is daarom ook met bewegwijzering belangrijk dat je alleen informatie toont waar iemand daadwerkelijk iets aan heeft, en het liefst dan ook nog zo snel mogelijk opneembaar is (bijvoorbeeld met behulp van pictogrammen).

Herhaling en bevestiging

Om bewegwijzering te laten slagen, wil je bezoekers ook de bevestiging geven dat ze goed zitten. De praktijk leert dan ook dat je er met het plaatsen van één bordje of naamplaat niet bent. Zorg daarom voor voldoende herhaling van de bewegwijzering op weg naar jouw kantoor toe.

Komen mensen op jouw parkeerterrein aan, dan is het ook fijn als ze meteen kunnen zien bij welk kantoorgebouw ze moeten zijn. Let daarom ook op bevestiging van jouw bedrijf ter plekke, bijvoorbeeld door duidelijke gevelreclame, een grote vlag of een duidelijk spandoek.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *