duim omhoog van een medewerker op de beurs

Zo val je als bedrijf op tijdens een beurs! 5 zaken

Published On 17 augustus 2017 | By Roeland van Poorten | Marketing

Deelname aan een beurs is een klassiek promotiemiddel, maar dat maakt dit middel nog niet minder effectief. Het is dé manier om potentiële klanten te ontmoeten en hen een kijkje te geven binnen jouw bedrijfsvoering. Wat maakt jouw bedrijf zo uniek en waarom moet men voor jou kiezen? Op een beurs heb je de mogelijkheid om alle geïnteresseerden hiervan te overtuigen. Maar voordat je hiervoor de kans krijgt, moet je natuurlijk de interesse zien te wekken van je publiek. Hoe je dat doet? Met de volgende zaken valt je bedrijf gegarandeerd op tijdens een beurs.  

1. Interactiviteit

De eerste tip is misschien wel direct de belangrijkste: zorg voor interactiviteit bij je stand. Denk hierbij aan productdemonstraties of winacties. Of geef het publiek de mogelijkheid om een product zelf te testen. Je zult zien dat je sneller de interesse trekt van mensen dan wanneer je achter je stand staat te wachten op geïnteresseerden.

2. Hapjes en drankjes

Het moet natuurlijk niet de reden zijn waarom mensen je stand gaan bezoeken, maar wanneer er serieuze geïnteresseerden zijn, is het een goed idee om hen een hapje en een drankje aan te kunnen bieden. Regel een cateringbedrijf hiervoor zorgt en je hebt er niet eens omkijken naar! Zo wordt jouw bedrijfsnaam gegarandeerd op een positieve manier onthouden.

3. Aankleding en inrichting

De aankleding en inrichting van je stand mag natuurlijk niet achterblijven. De stand moet open en uitnodigend ogen. Zorg dat deze herkenbaar is, bijvoorbeeld door gebruik te maken van de huisstijlkleuren van je organisatie. Let wel op: wat posters en/of flyers doen het altijd goed, maar maak geen kermisattractie van je stand. Houd het netjes, rustig en professioneel.

4. Promotieartikelen

Promotie artikelen doen het altijd goed. Of het nu gaat om een pen, een t-shirt of een paraplu met bedrijfslogo: iedereen wordt blij wanneer er gratis spullen worden weggegeven! Dit is tevens belangrijk voor je naamsbekendheid. Want wanneer iemand thuis nog eens een aantal keer jouw bedrijfslogo opmerkt, zal deze niet snel meer worden vergeten.

5. Bedrijfs- of productvideo

Visuele content doet het goed. En zeker wanneer het druk is bij de stand, bestaat de mogelijkheid dat je personeel niet in de gelegenheid is om met elke bezoeker lange gesprekken te voeren. Een goed alternatief kan daarom zijn om een bedrijfsfilm (of productfilm) af te spelen bij de stand. Bezoekers kunnen dit bekijken wanneer zij willen, maar ook afhaken wanneer zij willen. Zorg voor een mooie, boeiende en vooral korte film die de bedrijfscultuur of producteigenschappen op een positieve manier in kaart brengen.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *