visitekaartjes bedrijf

Zo maak je een goede indruk met je visitekaartje: 5 tips

Published On 7 juni 2016 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Laten Groeien, Marketing

Visitekaartjes zijn één van de belangrijkste communicatiemiddelen voor jouw (nieuwe) bedrijf. Als ondernemer zal je in de loop der jaren een groot aantal visitekaartjes ontvangen. Mede omdat elke ondernemer visitekaartjes bezit en uitdeelt, is het extra belangrijk dat jouw visitekaartje een goede eerste indruk maakt. Hoe je dit kunt bereiken? In dit artikel vertellen we hier, aan de hand van 5 tips, meer over.

Het nut van visitekaartjes

Visitekaartjes zijn, ondanks dat ze vaak gezien worden als simpel, een uitstekend middel om een goede eerste indruk mee achter te laten. Een visitekaartje zegt namelijk veel over de professionaliteit van het bedrijf. Raak jij in gesprek met een interessant persoon en worden er visitekaartjes uitgewisseld? Dan vormt hij of zij zicht bewust of onbewust een beeld van jou en jouw bedrijf na het zien van jouw kaartje. Uiteindelijk hebben visitekaartjes het doel om jouw gegevens makkelijk vindbaar te maken voor de ontvanger.

1. Zorg voor een sterke huisstijl en een krachtig logo

De eerste tip geldt niet specifiek voor jouw visitekaartje, maar voor jouw bedrijf. Zorg ervoor dat je een sterke huisstijl ontwikkelt of laat ontwikkelen, met een herkenbaar logo. Wil jij dat het beeld van jouw bedrijf klopt? Dan is het belangrijk om de huisstijl in alle reclame- en communicatiemiddelen terug te laten komen, en dus ook in jouw visitekaartje.

2. Kies een formaat dat bij jouw bedrijf past

Over het algemeen kun je voor visitekaartjes kiezen tussen drie formaten: standaard, een liggend klapkaartje of een staand klapkaartje. Is jouw bedrijf formeel? Kies dan voor een standaard visitekaartje. Heeft jouw bedrijf een creatief karakter? Denk dan eens aan een klapkaartje. Een klapkaartje heeft het voordeel dat je meer ruimte hebt voor (kwalitatief goed) beeldmateriaal.

3. Maak jezelf herkenbaar

Visitekaartjes met een foto maken jou als ondernemer of werknemer herkenbaar. Door dit persoonlijke element in het visitekaartje op te nemen verhoog je jouw gun-factor. Ook is het zo dat mensen je beter herinneren wanneer ze je gezicht kunnen koppelen aan je het bedrijf. Het is natuurlijk wel van belang dat je een professionele foto gebruikt.

4. Houd het kort maar krachtig

Visitekaartjes staan in het teken van jezelf kort presenteren. Het moet daarom niet gezien worden als een brochure. Neem alleen de noodzakelijke informatie op en laat omschrijvingen van producten of diensten weg. Zorg ervoor dat in ieder geval jouw naam, het bedrijf, jouw telefoonnummer, jouw e-mailadres én de bedrijfswebsite op het visitekaartje te vinden zijn.

5. Laat de voor- én de achterkant bedrukken

Maak altijd gebruik van zowel de voorkant als de achterkant van het visitekaartje. Zo voorkom je dat jouw kaartje aan één kant heel druk is of juist heel simpel oogt. Kies er bijvoorbeeld voor om de ene kant te gebruiken voor jouw bedrijfslogo en de andere kant voor de nodige gegevens.

Veel succes met het ontwerpen en laten bedrukken van jouw visitekaartje.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *