bedrijfskleding

Met deze 4 middelen creëer je meer herkenbaarheid voor je bedrijf!

Published On 24 februari 2017 | By Redactie Wijzer Ondernemen | Bedrijf Laten Groeien, Marketing

Herkenbaarheid voor de doelgroep van een bedrijf creëren is misschien wel één van de belangrijkste onderdelen van het ondernemen. Je wilt immers dat potentiële klanten je herkennen en weten dat je bestaat. Helaas is dat niet altijd even makkelijk. Toch zal je moeten proberen om dit te realiseren. Maar hoe doe je dat? In dit artikel beschrijven wij vier middelen die de herkenbaarheid van je bedrijf enorm vergroten en jou helpen om nog beter zichtbaar te worden!

1. Een professioneel en herkenbaar logo

Een vrijwel noodzakelijk hulpmiddel om herkenbaarheid te genereren als bedrijf is het verzorgen van een professioneel en goed vormgegeven logo. Een goed logo wordt onthouden door je publiek en associeert in een oogopslag met jouw onderneming. Voor het maken van een goed bedrijfslogo raden we je dan ook aan om niet te proberen kosten te besparen. Een goed logo verdient zich namelijk dubbel en dwars terug.

2. Promotieartikelen

Een goed beeldmerk hebben is één ding, het vervolgens goed uitdragen is een tweede. Wanneer we kijken naar verschillende grote bedrijven zoals bijvoorbeeld Coca Cola zien we dat zij geen kans voorbij laten gaan om hun logo of andere beeldmerken aan de buitenwereld te presenteren. Van het bedrukken van koektrommels en pennen tot en met het adverteren via gigantische billboards, overal komen we deze bedrijven tegen. Dit vergroot de herkenbaarheid natuurlijk enorm!

3. Bedrijfskleding

Een andere manier om de herkenbaarheid van je bedrijf te vergroten bij je klanten is door je bedrijfskleding te laten bedrukken! Bedrijfskleding bedrukken zorgt namelijk naast een professionele uitstraling voor het feit dat men je op straat kan herkennen. Dat jij je als bedrijf op straat durft te laten zien en je bedrijfsnaam en logo uit durft te dragen is natuurlijk een zeer positief gegeven!

4. Online vindbaarheid

Tot slot is het natuurlijk zeer belangrijk om online vindbaar te zijn. Een goede website en eventuele social media kanalen zijn daarin onmisbaar. Zo word je herkenbaar voor je klanten en is er altijd een plaats waar zij je kunnen vinden. Zorg ervoor dat je naast een goede beschrijving van je werkzaamheden ook je contactgegevens en andere zinvolle wetenswaardigheden aan bod laat komen op je website. Zorg er daarnaast voor dat alles up-to-date blijft. Ook hier geldt: de kosten die je maakt zijn het vaak dubbel en dwars waard wanneer we dit afzetten tegen wat het je als bedrijf oplevert. Een goed imago kan je onderneming namelijk maken of breken!

We hopen je met bovenstaande tips een eindje op weg te helpen met het verbeteren van jouw herkenbaarheid als bedrijf. Onderschat het belang van een goed imago dus niet en maak er het beste van!

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *