promotiekleding inzetten voor je bedrijf

4 redenen waarom je als bedrijf promotiekleding moet inzetten

Published On 21 december 2017 | By Redactie Wijzer Ondernemen | Marketing

Er zijn verschillende redenen om promotiekleding in te zetten. Denk je er bijvoorbeeld aan om promotiekleding in te zetten om weg te geven tijdens beurzen en evenementen? Of wil je medewerkers voorzien van dezelfde promotiekleding wanneer zij aan het werk zijn? Lees hieronder 4 redenen om er als bedrijf voor te kiezen promotiekleding in te zetten.

1. Het straalt professionaliteit uit

Een eerste indruk is van groot belang. Als de eerste indruk niet goed is, kost het veel moeite dit te herstellen. En een eerste indruk is wat mensen als eerst zien, de buitenkant van je bedrijf. Als je er als team voor kiest om bijvoorbeeld tijdens beurzen en evenementen hetzelfde gekleed te gaan, straalt dit professionaliteit uit. Je bent te zien als deel van het team, en mensen spreken je aan wanneer zij vragen hebben. Je bent als team een eenheid en weet dit duidelijk neer te zetten. Het gemeenschappelijke  gevoel dat promotiekleding uitstraalt, draagt bij aan het imago van het bedrijf.

2. Het creëert herkenbaarheid

Naast dat het eenheid uitstraalt, ben je ook herkenbaar als bedrijf. Of je nu aan het werk bent in je bedrijf of op een externe locatie staat, je laat op duidelijke manier zien bij welk bedrijf je hoort. Het heeft veel voordelen om je bedrijfslogo op je promotiekleding te bedrukken. Als mensen de bedrijfslogo zien op promotiekleding, banners of  commercials kan dit positief voor het bedrijf zijn. Het versterkt elkaar.

3. Gebruik het als reclame-uiting

Promotiekleding gebruiken als weggevertje is ook een goede optie om reclame te maken voor je bedrijf. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor een regenjas, bodywarmer, trui of polo. Daarnaast moet het natuurlijk matchen met je bedrijfskleuren en het logo, maar zorg voor een neutrale kleur. Je wilt wel dat mensen ervoor kiezen het te dragen. Ook kun je promotiekleding goed gebruiken om je boodschap onder de aandacht te brengen. Door een extra zin op de promotiekleding te bedrukken, vestig je precies daar de aandacht op waar jij het hebben wilt. Denk bijvoorbeeld aan het bedrukken van de slogan van je bedrijf.

4. Speel direct in op de actualiteit

Promotiekleding kun je goed gebruiken als je wilt inspelen op de actualiteit. Is het EK of WK binnenkort? Leg een link tussen jouw bedrijf en voetbal. Speel ook zeker in op de feestdagen. Zorg bijvoorbeeld voor feestelijke kleding in deze tijd. Rond Valentijn zou je sneller kunnen kiezen voor rode kleding met een goede slogan erop. Houd er natuurlijk wel rekening mee dat de promotiekleding niet het hele jaar door te gebruiken is.

Heb jij nog meer redenen waarom je als bedrijf voor het inzetten van promotiekleding moet kiezen?

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *