digital signage inzetten

Digital signage player de techniek van nu?

Published On 22 februari 2017 | By Roeland van Poorten | Bedrijf Laten Groeien, Marketing

Informatie wordt meer en meer beschikbaar binnen een select aantal klikken. Waar en op welk moment van de dag het is maakt niet meer uit. Met de smartphone is de mens in staat om overal en altijd binnen de kortste keren de juiste informatie te vinden. Dit is niet meer weg te denken uit de maatschappij. Toch zijn er nog genoeg bedrijven en instanties die niet aan deze trend lijken mee te doen. Met een digital signage player is het mogelijk om wel aan deze snelle informatiebehoefte te voldoen.

Wat is een digital signage player?

Digital signage, is het gericht benaderen van doelgroepen door middel van digitale beeldschermen op specifieke tijdstippen en locaties, waarbij de inhoud direct past bij de doelgroep. Hierbij geldt dat deze op maat gemaakte boodschappen bedoeld zijn voor de interne- of externe communicatie. Het type organisatie of doelgroep, maakt hier niet zoveel uit. Eigenlijk geldt dat een digital signage player overal toegepast kan worden waar mensen een behoefte hebben aan specifieke informatie. Met digital signage kan dit tevens tegen lage kosten, terwijl de communicatie behoorlijk effectief is. Zo zijn veelvoorkomende plekken van bijvoorbeeld LG digital signage:

  • Scholen
  • Ziekenhuizen
  • Wachtkamers
  • Retailers
  • Fastfood restaurants
  • Hotels
  • Kantoren
  • Fabriekshallen

Daarnaast zijn er nog tal van andere plekken waar digital signage toegepast kan worden en ook wordt toegepast. Dit gebeurt bovendien wereldwijd. Voorbeelden van informatieboodschappen zijn:

  • Reclame
  • Aanbiedingen
  • Bedrijfsinformatie (Voor intern en extern)
  • Statistieken tonen
  • Planningen, roosters, agenda items
  • Wachtinformatie
  • Infotainment
  • Bewegwijzering (Bijvoorbeeld in bioscopen of ziekenhuizen)

De software

Digital signage wordt veel gebruikt en vaak getoond op schermen van het merk LG. Dit wordt dan ook wel LG digital signage genoemd. Om specifieke content te tonen op deze schermen is software nodig met betrekking tot:

  • Planning: Bepalen waar en wanneer specifieke informatie getoond wordt
  • Server: Software nodig om de digital signage software in het eigen netwerk te hosten
  • Viewer: software voor het afspelen van de content op de beeldschermen
  • Design: Hiermee kan de presentatietemplate bepaald worden

De hardware

Om de boodschap te kunnen tonen, is er een viewer controller nodig. Daarnaast is er ook een beelddrager of een veelvoud hiervan nodig. Dit betreft vaak LG digital signage. Dit zijn digitale beeldschermen in klein of groot formaat. Daarnaast kunnen dit ook beamers, videowalls of interactieve touchscreens zijn. De beelddrager moet zijn afgestemd op de omgeving, doelgroep en boodschap. Denk ook bijvoorbeeld aan de afstand tussen het scherm en de lezer en de grootte van het lettertype.

De content

Het belangrijkste onderdeel behorend bij de digital signage player. Een investering in digital signage moet iets opleveren en dit staat of valt met de content. De kwaliteit van de content hangt af van de tekst zelf en het visuele aspect. Zo dient de content aantrekkelijk, leesbaar en de aandacht te trekken. Enerzijds moet de boodschap ook relevant, informatie of nieuw zijn. Ook moet direct duidelijk zijn van wie de boodschap afkomstig is. Daarom kiezen veel organisaties ervoor om een standaard huisstijl hiervoor te gebruiken. Een digital signage player is zeker een must voor vrijwel elke organisatie. Dit komt doordat het veel aandacht trekt en op een hele aantrekkelijke en prettige manier informatieboodschappen toont.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *