huren van kantoorruimte

Alles wat je moet weten bij het huren van een kantoor!

Published On 5 maart 2018 | By Redactie Wijzer Ondernemen | Bedrijfspand

De zaken gaan zo goed met jouw bedrijf dat het tijd is voor nieuw personeel. Op de werkvloer wordt het steeds krapper, het is dus hoog tijd voor een nieuw kantoor. Een dilemma waarmee iedere ondernemer te maken krijgt. Welke kantoorruimte sluit goed aan bij jouw situatie? Hoe vind je het beste kantoor? Wat zijn de huurmogelijkheden? Dit is slechts een greep uit de vragen die je tegen zult komen. Lees hier alles wat je nodig hebt!

Is dit het juiste kantoorgebouw voor jouw bedrijf?

Het eerste waarover je moet nadenken is het imago van je nieuwe kantoorruimte. Wat moet het uitstralen? Een nieuwe kantoorruimte is een weerspiegeling van jouw bedrijf. Kijk daarom goed naar de locatie van je nieuwe kantoor, het uiterlijk, alle faciliteiten die inbegrepen zijn en de andere huurders. Laatstgenoemde hebben direct effect op de sfeer binnen het kantoorgebouw.

Bedenk van te voren wat het belangrijkst is voor jouw bedrijf. Komt iedereen met het openbaar vervoer? Dan is het belangrijk dat je een locatie kiest die gunstig ligt bij een OV netwerk. Komt iedereen juist met de auto dan zijn de bereikbaarheid en parkeerfaciliteiten belangrijk om mee te nemen. Niet alleen voor jezelf maar ook je klanten en personeel. Dus let hier goed op bij de keuze voor een nieuwe kantoorruimte. Een kantoorruimte in Rotterdam is bijvoorbeeld lastiger per auto te bereiken dan een kantoor in Delft. Rotterdam is weer beter wanneer zowel je personeel als bezoek met het OV reist.

Future proof, een kantoor op de groei

Verandering is het enige constante in de wereld. Het is daarom best lastig om een werkruimte te kiezen die toekomstbestendig is. Als je bedrijf snel groeit is het handig een kantoor te kiezen waar het mogelijk is door te groeien. Kies dan nooit voor een kantoor waar je de laatste beschikbare vierkante meters huurt. Overleg ook van te voren met de verhuurder wat de mogelijkheden zijn als je snel te groot wordt voor het kantoor. Maak daarnaast een indeling zodat je precies weet hoeveel medewerkers je nog aan kunt nemen in het nieuwe kantoor.

Hoeveel ruimte heb je nodig?

Het aantal vierkante meters van jouw nieuwe kantoor is ontzettend belangrijk. Iedere werknemer in Nederland heeft recht op een veilige en gezonde werkplek, daarom is het belangrijk om ervoor te zorgen dat jij als werkgever de juiste werkplek kan aanbieden. Bereken het aantal vierkante meter van jouw nieuwe kantoorruimte zodat werknemers over voldoende bewegingsruimte beschikken.

De kosten van een kantoor

Dus je weet nu hoeveel vierkante meters jouw nieuwe kantoor nodig hebt, je hebt een buurt, wijk of kantoorpark in gedachten en je bent bestendig voor de nabije toekomst. Maar je weet nog niet wat het kantoor zal gaan kosten. Hoeveel een nieuwe kantoorruimte gaat kosten is moeilijk te zeggen. De totale kosten hangen namelijk af van diverse factoren zoals aantal vierkante meter en locatie. Oppervlakte in hartje Amsterdam is stukken duurder dan een bedrijfsruimte aan de rand van een dorp in Flevoland.

Vraag goed na of er servicekosten zijn en zet alle kosten goed op een rijtje. Het is vervelend wanneer je denkt dat je een bedrag moet betalen, maar het later veel meer blijkt te zijn omdat je de extra kosten er niet in meegenomen hebt. Vergeet hierbij ook niet de extra services, als een receptiedienst, huur van vergaderruimtes, lunch, parkeerplaatsen en overige zaken, mee te nemen.

Deel dit artikel op social media!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *